Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak przekazać majątek szkoły nowemu dyrektorowi placówki?
Jak właściwie przekazać majątek szkoły nowemu dyrektorowi szkoły?
Zmiana dyrektora szkoły następuje najczęściej z początkiem nowego roku szkolnego. Przejęcie obowiązków dyrektora wiąże się z przejęciem majątku rzeczowego szkoły – budynku, wyposażenia, stanu magazynu, a także majątku finansowego – stanu gotówki w kasie i banku oraz ksiąg rachunkowych i wszystkich innych znajdujących się w szkole rzeczy.
Przede wszystkim inwentaryzacja
Przekazanie każdego składnika majątku szkoły powinna poprzedzić jego inwentaryzacja, sporządzona – jeżeli to możliwe – na dzień przekazania lub na dzień możliwie jak najbliższy dniu przekazania. Sposób przeprowadzanej inwentaryzacji zależy od rodzaju inwentaryzowanego składnika majątku.
Inwentaryzację w drodze spisu z natury należy przeprowadzić dla:
• środków trwałych;
• pozostałych środków trwałych (wyposażenia);
• stanu magazynów;
• środków pieniężnych w kasie.
Natomiast inwentaryzację stanu środków finansowych na rachunkach bankowych oraz sald w księgach rachunkowych przeprowadza się poprzez uzgodnienie sald drogą weryfikacji (porównania) z dokumentami finansowo-księgowymi.
Spis z natury składników rzeczowych
Spis z natury składników rzeczowych często trudno jest przeprowadzić na dzień, w którym następuje przekazanie majątku nowemu dyrektorowi, ponieważ ten rodzaj inwentaryzacji wymaga trochę czasu.
Można przeprowadzić go kilka dni wcześniej, jednak w protokole zdawczo-odbiorczym szkoły należy zamieścić ewentualne zmiany w stanie majątku, które zaszły od dnia, na który dokonano spisu, do dnia przekazania majątku nowemu dyrektorowi szkoły. Natomiast na dzień przekazania nie powinno być problemu ze sporządzeniem inwentaryzacji środków pieniężnych w kasie.
Weryfikacja sald
W przypadku składników, których inwentaryzacja przeprowadzana jest w drodze weryfikacji sald,w protokole zdawczo-odbiorczym szkoły podaje się:
• stan rachunków bankowych – zgodny z ostatnimi wyciągami wszystkich posiadanych przez szkołę rachunków bankowych; zazwyczaj wyciągi bankowe docierają do szkoły z pewnym opóźnieniem, ale najlepiej, jeżeli jest to stan z dnia nie wcześniejszego niż dzień poprzedzający dzień przekazania;
• rachunkowość szkoły – po uzgodnieniu sald podaje się stan należności, zobowiązań oraz obroty księgi głównej wraz z ostatnim numerem i datą zaksięgowanej pozycji w księdze głównej.
Załączniki do protokołu zdawczo-odbiorczego
Sporządzone inwentaryzacje w drodze spisu z natury, kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem wyciągów bankowych oraz wydruki z ksiąg rachunkowych stanowią załączniki do protokołu zdawczo-odbiorczego szkoły.
W protokole przekazania należy również wymienić wszystkie pozostałe przekazywane rzeczy, np. pieczęcie, teczki akt osobowych pracowników, dzienniki itp. Powinny być one uprzednio spisane w formie wykazów, które także stanowić będą załączniki do protokołu zdawczo-odbiorczego.
Kto podpisuje protokół?
Protokół zdawczo-odbiorczy szkoły podpisuje osoba zdająca, osoba przejmująca oraz przedstawiciel organu prowadzącego szkołę, w obecności którego powinno mieć miejsce przekazanie majątku szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo proszę o zamieszczenie przykładowego regulaminu BHP dla Poradni Psychologiczno -Pedagogicznej. Dziękuję
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy regulamin rekrutacji do klasy I szkoły podstawowej powinien stanowić załącznik do statutu, czy znajdować się w treści statutu? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W Zespole Szkół funkcjonuje Technikum Budowlane, Liceum Ogólnokształcące, Branżowa Szkoła I stopnia i Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych. Czy dla tych szkół należy opracować oddzielne statuty tj; Statut Technikum Budowlanego, Statut Liceum Ogólnokształcącego i Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w terminie do 30 listopada 2019 r.? Dodam, że w Zespole został w 2017 r. przyjęty statut Branżowej Szkoły I stopnia. Dzisiaj zrodziła się wątpliwość i dodam, że na daną chwilę statut LO jest już opracowany i przekazany nauczycielom do zgłaszania uwag, a statut technikum jest na ukończeniu.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w arkuszu ocen gimnazjum wpisuje się oceny semestralne czy tylko roczne?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie procedur zamiany drugiego języka w szkole podstawowej i gimnazjum. Zamiana ta dotyczy stopniowego wycofywania języka rosyjskiego a wprowadzenia języka niemieckiego w klasie IV szkoły podstawowej i w klasie I gimnazjum. Dziekuję
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe