Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak prawidłowo liczyć frekwencje ucznia w szkole policealnej? Uczeń powinien mieć 50% obecności na każdym przedmiocie. Jak liczyć frekwencje uczniowi, który uczniem szkoły nie jest od 1 września, lecz został przyjęty w późniejszym terminie. Czy liczymy wtedy frekwencje od daty przyjęcia czy od początku roku szkolnego?
Stosownie do art. 26 ust. 2 ustawy z 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2022 r., poz. 2082) niepubliczne szkoły, w których nie jest realizowany obowiązek szkolny lub obowiązek nauki, otrzymują na każdego ucznia uczestniczącego w co najmniej 50% obowiązkowych zajęć edukacyjnych w danym miesiącu, z których uczeń nie został zwolniony na podstawie przepisów wydanych na podstawie art. 44zb ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r., poz. 2230) dotację z budżetu jednostki samorządu terytorialnego będącej dla tych szkół organem rejestrującym, w wysokości równej kwocie przewidzianej na takiego ucznia w części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostki samorządu terytorialnego. Przepis art. 26 ust. 2 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych nie odnosi się do terminu przyjęcia ucznia/słuchacza do szkoły. Należy zatem uznać, że późniejszy termin przyjęcia jest nieistotny dla liczenia frekwencji, tzn. frekwencja nie jest liczona w proporcji od rzeczywistego przejęcia ucznia do szkoły. Należy uwzględniać cały cykl szkoleniowy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Z organu prowadzącego otrzymujemy wykaz dzieci zameldowanych w obwodzie szkoły. Niektóre z nich mieszkają poza obwodem, nawet za granicą. Czy dzieci te umieszczamy w księdze ewidencji i czy monitorujemy spełnianie przez nie obowiązku szkolnego? Jak wskazują przepisy, w dokumentacji ucznia wpisujemy adres zamieszkania. Również dzieci, które mieszkają w obwodzie naszej szkoły i realizują obowiązek szkolny w naszej szkole, mają inny adres zameldowania i tam wpisane są w wykazach z jednostek samorządowych. Szkoły podległe tym samorządom proszą o potwierdzanie realizacji obowiązku szkolnego tych dzieci. Jak prawidłowo prowadzić dokumentację, aby była zgodna z przepisami?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę podać wykaz wszystkich uchwał rady pedagogicznej obowiązujących w roku szkolnym wraz z przykładami.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czym zajmuje się w szkole psycholog? Jaki zakres obowiązków w szkole ma psycholog? Czy mam mu dać je na piśmie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Gdzie należy umieścić informację o rekrutacji uzupełniającej do przedszkola? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedstawiciele związków zawodowych muszą opiniować wnioski pracowników o zapomogi materialne? Nauczyciele mają zastrzeżenia, że osoby te mają dostęp do ich danych. Co dyrektor powinien opiniować ze związkami?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe