Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinno przebiegać przekazanie placówki innemu dyrektorowi, jakie należy sporządzić protokoły i inne dokumenty?
Przekazywanie szkoły może odbywać się na podstawie procedur wydawanych przez organy prowadzące szkoły lub placówki oświatowe.
Do najważniejszych zadań należą:
1. Wydanie przez dyrektora ustępującego zarządzenia o przeprowadzeniu inwentury wraz z powołaniem komisji inwentaryzacyjnej w skład której wchodzą osoby ustalone często w tzw. Instrukcji inwentaryzacyjnej obowiązującej w danej szkole.
2. Powołanie przez dyrektora zespołu spisowego, w celu dokonania spisu z natury.
Dyrektor przejmujący może uczestniczyć w pracach komisji osobiście na podstawie pisemnej informacji otrzymanej od dyrektora ustępującego.
W pracach tych mogą uczestniczyć pracownicy z ramienia organu prowadzącego.
Po rozliczeniu inwentury jej oraz udokumentowaniu dyrektor przekazujący sporządza protokół zdawczo - odbiorczy składników majątkowych według wzoru otrzymanego z organu prowadzącego lub wskazanej komórki (wydział oświaty, zespół obsługi szkół i placówek).
Arkusze spisowe sporządzone w trakcie inwentaryzacji, oraz ewentualny protokół rozbieżności są załącznikiem do protokołu zdawczo - odbiorczego.
Dyrektor ustępujący sporządza wykaz (będący załącznikami do protokołu zdawczo-odbiorczego) pozostałej najważniejszej dokumentacji: technicznej, osobowej pracowników, zarchiwizowanej, innej.
Protokoły podpisują: komisje, obaj dyrektorzy (obecny i przejmujący szkołę) oraz księgowy.
W momencie przekazywania majątku protokołem zdawczo - odbiorczym dyrektor ustępujący przekazuje wszystkie komplety kluczy do placówki dyrektorowi przejmującemu.
Ponadto dyrektor przekazuje także inne dokumenty dotyczące organizacji pracy szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytania dotyczą lekcji wychowania fizycznego w szkole ponadgimnazjalnej:
1. Czy nauczyciel może postawić ocenę niedostateczną uczniowi za brak stroju sportowego na lekcji?
2. Czy uczeń nieprzebrany w strój sportowy (uczeń ubrany np. w jeansy, a nie w spodnie dresowe) ma prawo do wykonywania ćwiczeń fizycznych na lekcji wychowania fizycznego?
3. Czy są jakieś ogólnie przyjęte kryteria, które definiują strój jako sportowy, pozwalający na aktywny udział w lekcjach wychowania fizycznego?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Przy podejmowaniu uchwał rad pedagogicznych np. opiniujących w sprawie organizacji pracy przedszkola, w sprawie opinii programów nauczania czy przyjmujących do realizacji plan pracy przedszkola powołujemy się na Ustawę o Systemie Oświaty. Korzystałam z wzorów takich uchwał i jest tam wpisana podstawa prawna powołująca się na Dz. U. Nr 256 poz. 2572 tekst jednolity z 2004 r ze zm. Jednak w innych wzorach zauważyłam inną podstawę prawną Dz. U. z 2015r poz. 2156 ze zm. Chciałam zapytać od kiedy obowiązuje Nowy Dziennik Ustaw i jak należy prawidłowo formułować podstawę prawną do w/w uchwał?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Witam! Po raz pierwszy weszłam na Państwa stronę i dokument, który otworzyłam (statut z obowiązującą datą od 1 września 2015)zawiera zbyt dużo błędów. Na takim wzorze nie można się opierać. Chcę zwrócić przede wszystkim uwagę na kompetencje rady pedagogicznej, które nie są spójne z art. 41 ustawy o systemie oświaty. Znalazłam też inne mniejszej wagi błędy - moim zdaniem nie dopuszczalne w dokumencie wzorcowym. Co do przykładowych planów nadzoru pedagogicznego mam też wiele wątpliwości. Pozdrawiam Zespół Redakcyjny i sugeruję większą wnikliwość w stosowaniu przepisów prawa do tworzenia dokumentacji.
Pozdrawiam Anna Sołowiej
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności może dyrektor przenieść do przedszkola specjalnego, które w mieście istnieje bez zgody rodzica. Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinien wyglądać plan zarządzania kryzysem w gimnazjum? W samoocenie kontroli zarządczej była pytania czy szkoła ma taki plan.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe