Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinno przebiegać posiedzenie rady pedagogicznej, na którym nauczyciele będą decydować o niepromowaniu ucznia klasy II szkoły podstawowej? Jak powinna wyglądać uchwała?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych:
§ 20. 1. Uczeń klasy I-III szkoły podstawowej otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej.
9. W wyjątkowych przypadkach rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I-III szkoły podstawowej na wniosek wychowawcy klasy oraz po zasięgnięciu opinii rodziców (prawnych opiekunów) ucznia.
Na posiedzeniu niezbędne będzie zatem przedstawienie radzie pedagogicznej przez wychowawcę wniosku o niepromowanie oraz opinii rodziców ucznia (najlepiej na piśmie). Po zapoznaniu się z argumentami wychowawcy oraz rodziców rada pedagogiczna podejmuje decyzję w drodze głosowania, zgodnie z regulaminem rady pedagogicznej. Decyzja ta zostaje odnotowana w uchwale dotyczącej promocji uczniów w danym roku szkolnym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie dotyczące zajęć z zakresu PPP. Czy to prawda, że aby uczeń mógł uczestniczyć w zajęciach rozwijających uzdolnienia musi mieć opinię poradni o tych uzdolnieniach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy z nauczycielką posiadającą stopień awansu zawodowego - nauczyciel kontraktowy (od września 2019 odbywającą staż na nauczyciela mianowanego) zatrudnioną na czas określony od 1 września 2016 r. do 31 sierpnia 2022 r. na pełny etat zgodnie z jej kwalifikacjami mogę zmienić umowę na czas nieokreślony i na jakiej podstawie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki tytuł powinien nosić wewnątrzszkolny sposób oceniania uczniów w dokumentacji szkolnej: wewnątrzszkolny system oceniania czy wewnątrzszkolne zasady oceniania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia religii z dziećmi 5-6 letnimi powinny odbywać 2 razy w tygodniu po 30 minut, czy 2 razy po 60 minut? Podobne pytanie dotyczy języka angielskiego w grupie 6-latków-minimalnie 2 razy po 30 minut, czy 2 razy 60 minut?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o informacje na jakim druku należy wydać świadectwo ukończenia szkoły średniej LO
Czy w tym roku szkolnym 23/24 prawo dopuszcza wydanie świadectw ( na dzień 26.04.24) na dotychczasowym druku tj MEN -I/16/2 lub z wyróżnieniem MEN !/17-w/2
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe