Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jakim rozporządzeniu można znaleźć informację o nowych ramowych planach nauczania dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym i umiarkowanym?
Tę kwestię reguluje rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. poz. 204 oraz z 2014 r. poz. 251):
Załącznik nr 2
RAMOWY PLAN NAUCZANIA DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ SPECJALNEJ DLA UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU UMIARKOWANYM LUB ZNACZNYM - Dotyczy również uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, w tym uczniów z niepełno sprawnościami sprzężonymi, jeżeli jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających do szkoły podstawowej ogólnodostępnej, oddziału integracyjnego w szkole ogólnodostępnej lub szkoły integracyjnej.
Załącznik nr 5
RAMOWY PLAN NAUCZANIA DLA GIMNAZJUM SPECJALNEGO DLA UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU UMIARKOWANYM LUB ZNACZNYM - Dotyczy również uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, w tym uczniów z niepełno sprawnościami sprzężonymi, jeżeli jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających do gimnazjum ogólnodostępnego, oddziału integracyjnego w gimnazjum ogólnodostępnym lub gimnazjum integracyjnego.
.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel pracujący z grupą 3-latków na programie wychowania przedszkolnego - X, może po roku pracy dla tych samych dzieci, które będą już w grupie 4-latków wybrać inny program wychowania przedszkolnego Y, czy musi na programie - X pracować przez cały etap edukacji przedszkolnej, gdyż zmiany takie nie są dozwolone. Czy Dyrektor może zatwierdzić taki wniosek, czy musi go odrzucić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielowi przyznany został dodatek motywacyjny od 1 września do 28 lutego (okres 6 miesięcy). W trakcie jego pobierania od 31 grudnia przebywa na urlopie dla poratowania zdrowia. Czy takiemu nauczycielowi wstrzymuje się, odbiera, pozbawia się go dodatku motywacyjnego, gdyż zgodnie z art.73 ust. 5 KN nauczyciel zachowuje prawo do wynagrodzenia zasadniczego, dodatku za wysługę lat oraz innych świadczeń pracowniczych, w tym dodatków socjalnych, o których mowa w art. 54.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowie, którzy mają w opinii poradni psych. - ped. zalecenie, aby uczestniczyć np. w zajęciach logopedycznych muszą w nich uczestniczyć w wymiarze 60 minut tygodniowo? To samo pytanie dotyczy też uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej. Jakie przepisy regulują czas trwania zajęć specjalistycznych oraz ilość uczniów w tych zajęciach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Budynek szkoły został zalany w wyniku awarii . W okresie wakacyjnym trwało osuszanie, przygotowanie sal,remont sali gimnastycznej.Na przełomie sierpień/wrzesień pojawiła się konieczność zaplanowania remontu podłóg i ścian na korytarzach szkolnych. Organ prowadzący w związku z tym zabezpieczył środki na remont.
Podczas obecności uczniów w budynku jest to działanie niewykonalne. Żeby je zrealizować należałoby zawiesić naukę w szkole albo "ewakuować" do innej szkoły prowadzonej przez organ lub do budynku szkoły niepublicznej. kto i jakie działania powinien podjąć? czy należy uzyskać zgodę z KO czy wystarczy informacja o podjętej decyzji. Jaka jest tu rola dyrektora szkoły-oprócz tej, że organizuje remont? Jak a rola organu prowadzącego. bardzo proszę o odpowiedź i z góry dziękuję. Pozdrawiam.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy uzyskiwania stypendium prezesa rady ministrów.Kandydatami do Stypendium Prezesa Rady Ministrów mogą być uczniowie szkół, którzy w w danym roku szkolnym uzyskali wybitne osiągnięcia edukacyjne, odpowiadające kryteriom wyszczególnionym w art. 90h ustawy o systemie oświaty.
W szczególności uczeń winien spełniać co najmniej jeden z podanych warunków:
otrzymać promocję z wyróżnieniem (średnia ocen z zajęć obowiązkowych nie niższa niż 4,75 oraz bardzo dobra ocena zachowania), uzyskując przy tym najwyższą w danej szkole średnią ocen,
wykazywać szczególne uzdolnienia w co najmniej jednej dziedzinie wiedzy, uzyskując w niej najwyższe wyniki, a w pozostałych dziedzinach wyniki co najmniej dobre.
Szkoła może wskazać jednego kandydata.
Proszę o wskazanie drogi postępowania w przypadku gdy w szkole jest dwóch kandydatów, którzy w takim samym stopniu spełniają kryteria.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe