Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinna wyglądać procedura zwalniania ucznia z WDŻ? Boimy się, że rodzice zbyt pochopnie rezygnują z tych zajęć (kl. III gimnazjum). Czy możemy w przypadku rezygnacji zażądać od rodziców oświadczenia o znajomości tematyki zajęć, w których ich dziecko nie weźmie udziału?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12 sierpnia 1999 r. w sprawie sposobu nauczania szkolnego oraz zakresu treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym człowieka, o zasadach świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, o wartości rodziny, życia w fazie prenatalnej oraz metodach i środkach świadomej prokreacji zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego:
§ 4. 1. Uczeń niepełnoletni nie bierze udziału w zajęciach, jeżeli jego rodzice (prawni opiekunowie) zgłoszą dyrektorowi szkoły w formie pisemnej rezygnację z udziału ucznia w zajęciach.
2. Uczeń pełnoletni nie bierze udziału w zajęciach, jeżeli zgłosi dyrektorowi szkoły w formie pisemnej rezygnację ze swojego udziału w zajęciach.
3. Zajęcia nie podlegają ocenie i nie mają wpływu na promocję ucznia do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły przez ucznia.
Wychowanie do życia w rodzinie nie jest przedmiotem obowiązkowym, ani też dodatkowym. Nie wpisuje się go na świadectwie. Nie ma żadnych podstaw ku temu, aby żądać od rodziców jakiegokolwiek oświadczenia - jako zajęcia nieobowiązkowe i nawet nie dodatkowe, uczeń nie ma obowiązku znać ich tematyki. Jedyne co szkoła może zrobić, to próbować namówić rodziców i uczniów do korzystania z tych zajęć, ukazując ich pożyteczny charakter.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy ocena opisowa ucznia przewidzianego do promowania do następnej klasy powinna zawierać sformułowanie: „Osiągnięcia edukacyjne ucznia oceniam pozytywnie”?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna do nowelizacji statutu szkoły w roku szkolnym 2021/2022?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chciałem zadać pytanie odnoście dzienników lekcyjnych. W Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji jest informacja co ma się znaleźć i nie ma nic odnośnie numeru PESEL. Czy teraz do dziennika wpisuje się pesel?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowie mający zdiagnozowany poziom intelektualny jako "poniżej przeciętnej" znajdują się w "normie intelektualnej"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczennica powracająca z W.Brytanii powinna zostać przyjęta do klasy pierwszej nowego czy starego liceum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe