Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinien wyglądać taki program profilaktyczno-wychowawczy dla przedszkola , aby był zgodny z nową podstawą programową?
W myśl art. 26 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. ( Dz.U. z 2017r. poz.59 i 949) program wychowawczo - profilaktyczny obejmujący treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, oraz treści i działania o charakterze profilaktycznym dostosowane do potrzeb rozwojowych uczniów, przygotowane w oparciu o przeprowadzoną diagnozę potrzeb i problemów występujących w danej społeczności szkolnej, skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców realizują szkoły oraz następujące placówki:
1) placówki oświatowo - wychowawcze, w tym szkolne schroniska młodzieżowe, umożliwiające rozwijanie zainteresowań i uzdolnień oraz korzystanie z różnych form wypoczynku i organizacji czasu wolnego;
2) placówki kształcenia ustawicznego, placówki kształcenia praktycznego oraz ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego, umożliwiające uzyskanie i uzupełnienie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych;
3) placówki artystyczne - ogniska artystyczne umożliwiające rozwijanie zainteresowań i uzdolnień artystycznych;
4) młodzieżowe ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze oraz specjalne ośrodki wychowawcze dla dzieci i młodzieży wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki, metod pracy i wychowania, a także ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze umożliwiające dzieciom i młodzieży, o których mowa w art. 36 ust. 17, a także dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna, realizację odpowiednio obowiązku, o którym mowa w art. 31 ust. 4, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki;
5) placówki zapewniające opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania.
Zgodnie z ustępem 2 art. 26 ustawy Prawo oświatowe programu wychowawczo-
profilaktycznego nie realizują przedszkola i szkoły dla dorosłych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informacje w sprawie wymaganej dokumentacji prowadzonej w szkołach ponadpodstawowych: LO, Szkoła Branżowa I stopnia i Technikum.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jeden z rodziców naszego ucznia upoważnił swoją mamę (babcię dziecka) do odbioru wszelkiej korespondencji ze szkoły. Należy zaznaczyć, że korespondencja z tym rodzicem jest obszerna i można by powiedzieć, że systematyczna (mama ucznia składa pisma w sekretariacie szkoły kilka razy w miesiącu, a nawet tygodniu). Odpowiadając na pisma, w korespondencji zamieszczamy różne informacje – choćby takie, jak oceny ucznia, kryteria oceniania, ilość spóźnień, czy jako załączniki np. kopie kartkówek, dodatkowych prac domowych itp. Proszę o informację, jak takie upoważnienie ma się względem RODO? Czy wystarczy, że rodzic złoży je w szkole i już – dokument funkcjonuje i ma swoją ważność, czy powinno być potwierdzone np. przez prawnika? Czy zawarte w nim dane osobowe (imię, nazwisko, numer dowodu osobistego) osoby trzeciej zobowiązują nas do jakiejś dodatkowej czynności?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co powinna zawierać procedura udzielania i organizacji pomocy psychologiczno - pedagogicznej w szkole podstawowej?
- Placówka niepubliczna (ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy) planuje budowę nowego obiektu. Proszę o podpowiedź czy istnieją przepisy oświatowe regulujące kwestie wymagań budowlanych, np. minimalny metraż przypadający na jednego ucznia, wielkość gabinetu logopedy, pedagoga? Oczywiście oprócz wymagań ppoż., sanitarnych.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jako dyrektor szkoły mam problem z nauczycielem, który wybitnie nie radzi sobie w klasie z uczniami. Jest to nauczyciel dyplomowany, anglista. Od rozpoczęcia roku szkolnego odbyłem trzykrotnie rozmowy, ale nie widać poprawy. Dzieci ignorują obecność nauczyciela, przeszkadzają, chodzą po pracowni, a ostatnio doszło nawet do okopania jednej z uczennic. Jedynym wyjściem byłoby wypowiedzenie umowy o pracę. Nigdy nie musiałem nikogo zwalniać. Nadmieniam, że rodzice zaczynają żądać zmiany nauczyciela. Proszę o procedury związane z wygaszeniem umowy tegoż nauczyciela.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe