Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinien wyglądać taki program profilaktyczno-wychowawczy dla przedszkola , aby był zgodny z nową podstawą programową?
W myśl art. 26 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. ( Dz.U. z 2017r. poz.59 i 949) program wychowawczo - profilaktyczny obejmujący treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, oraz treści i działania o charakterze profilaktycznym dostosowane do potrzeb rozwojowych uczniów, przygotowane w oparciu o przeprowadzoną diagnozę potrzeb i problemów występujących w danej społeczności szkolnej, skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców realizują szkoły oraz następujące placówki:
1) placówki oświatowo - wychowawcze, w tym szkolne schroniska młodzieżowe, umożliwiające rozwijanie zainteresowań i uzdolnień oraz korzystanie z różnych form wypoczynku i organizacji czasu wolnego;
2) placówki kształcenia ustawicznego, placówki kształcenia praktycznego oraz ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego, umożliwiające uzyskanie i uzupełnienie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych;
3) placówki artystyczne - ogniska artystyczne umożliwiające rozwijanie zainteresowań i uzdolnień artystycznych;
4) młodzieżowe ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze oraz specjalne ośrodki wychowawcze dla dzieci i młodzieży wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki, metod pracy i wychowania, a także ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze umożliwiające dzieciom i młodzieży, o których mowa w art. 36 ust. 17, a także dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna, realizację odpowiednio obowiązku, o którym mowa w art. 31 ust. 4, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki;
5) placówki zapewniające opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania.
Zgodnie z ustępem 2 art. 26 ustawy Prawo oświatowe programu wychowawczo-
profilaktycznego nie realizują przedszkola i szkoły dla dorosłych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Chciałam zapytać jaka powinna być procedura postępowania dyrektora w przypadku skargi rodzica na niewłaściwe zachowanie nauczyciela wobec jego dziecka? Wiadomo, że prosimy o wyjaśnienie nauczyciela lub inne osoby, które były świadkami zdarzenia, jednak problem pojawia się wtedy kiedy te zeznania są sprzeczne tzw. "słowo przeciwko słowu" np. nauczyciel zaprzecza i mówi, że nie zachował się źle wobec dziecka. Co w takiej sytuacji dyrektor powinien czynić dalej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor przedszkola może skierować dziecko które realizuje obowiązek przygotowania przedszkolnego do innego przedszkola integracyjnego, jeśli wszystkie możliwości zostały wykorzystane (pomoc psychologiczna: obecnie prowadzona jest diagnoza dziecka, dziecko uczęszcza na zajęcia ,które mają pomoc jak radzić sobie z emocjami, Mama dziecka bierze udział w szkole dla rodziców, dziecko ma zajęcia z psychologiem, zajęcia z terapii pedagogicznej, psycholog skierowała chłopca do psychiatry.) Zachowanie dziecka zagraża życiu innych dzieci w grupie. Chłopiec kiedy się zdenerwuje: jest agresywny, rzuca krzesłami, kopie ściany, gryzie itp.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam w klasie IV dwoje dzieci z orzeczeniami - jedno upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim, drugie z zespołem Aspergera.
Organ prowadzący nie chce wyrazić zgody na nauczyciela wspomagającego, pomimo, że jeden uczeń ma to wpisane w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. W klasie jest dwójka uczniów, więc nie jest to klasa integracyjna. Co powinnam zrobić, aby wójt wyraził zgodę na nauczyciela wspomagającego. Nadmienię, że taką samą sytuację mam w gimnazjum i tam mogłam zatrudnić nauczyciela wspomagającego.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy warunków higienicznych w szkole: W toaletach uczniowskich znajdują się przepływowe ogrzewacze wody z mieszalnikiem, a doprowadzona do kranów nad umywalkami woda jest dozowana za pomocą czasowych zaworów (wciskany kurek puszcza ciepłą wodę o temperaturze ustawionej z mieszalnika, woda płynie przez ok 30 sek). Kontrola SANEPID zarzuciła brak zimnej wody w łazienkach dla uczniów. Czy faktycznie opisanie rozwiązanie z mieszalnikiem i ciepłą wodą nie jest wystarczające?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Program wychowawczy i profilaktyczny musi być co roku nowy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe