Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinien wyglądać prawidłowy wpis do dziennika grupy przedszkolnej - chodzi o wpis realizowanych tematów. Czy powinien cały dzień być podzielony na 5 części, czy wystarczy opisać jedynie realizowany temat, spacer, zabawy dowolne?
Przepisy § 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, Dz.U. z 2014 r., poz. 1170 z późn. zm. jedynie ogólnie stanowią, że dziennik zajęć przedszkola dokumentuje przebieg pracy wychowawczo-dydaktycznej z dziećmi w danym roku szkolnym w oddziale oraz że wpisuje się w nim tematy zajęć. Szczegółowy sposób prowadzenia dziennika jest uzależniony od tego, czy i w jaki sposób w przedszkolu nadzoruje się realizację podstawy programowej oraz z postanowień statutu lub decyzji dyrektora, które nakładają na nauczycieli obowiązki w zakresie prowadzenia przedszkolnej dokumentacji. Pomimo, że przepisy do tego nie zobowiązują, to wewnętrzne regulacje mogą nakazywać dokonywanie w dzienniku wpisów obejmujących zarówno rodzaj zajęć (zabawa, zajęcia ruchowe lub na powietrzu, zajęcia dydaktyczne, czynności opiekuńcze, samoobsługowe lub organizacyjne, pomoc psychologiczno-pedagogiczna, zajęcia rewalidacyjne dla dzieci niepełnosprawnych), jak i ich tematykę.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam,
uprzejmie proszę o przykładowy plan nadzoru dla klas I-III (czy juz będzie I-IV)? wraz z odzdziałami przedszkolnymi na rok 2016/2017 zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego obowiązującego od 1 września 2016r. i przyjętą polityką oświatową na rok szkolny 2016/2017
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy ucznia, w stosunku do którego poradnia psychologiczno - pedagogiczna wystawiła orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w związku ze stwierdzeniem upośledzenia umysłowego w stopniu umiarkowanym , należy zwolnić z nauki języka obcego? Jeśli tak to na jakiej podstawie prawnej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W których klasach wpisujemy wychowanie do życia w rodzinie na świadectwie?
Czy uczniom klas III gimnazjum wpisujemy Wychowanie do życia w rodzinie na świadectwo ukończenia szkoły?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy pielęgniarka może sama sprawować opiekę nad uczniami pod nieobecność nauczyciela, lub prowadzić zajęcia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Pełnię funkcje dyrektora od września 2013 r.,otrzymałam od KO powiadomienie o ewaluacji problemowej w zakresie wymagań: uczniowie są aktywni, szkoła wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji, zarządzanie szkołą służy jej rozwojowi.
Kiedy muszę poinformować o tym nauczycieli oraz jakie dokumenty będę przedstawiać podczas tej kontroli?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe