Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinien wyglądać plan wspomagania przez dyrektora realizacji zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o którym mowa w par.6 ust.6 rozporządzenia o pomocy psychologiczno-pedagogicznej (Dz.U. z dn. 25 sierpnia 2017r. poz.1591)
Poza ogólnikowym wskazaniem, że dyrektor ma obowiązek organizowania wspomagania przedszkola, szkoły i placówki w zakresie realizacji zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu działań mających na celu poprawę jakości udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, przepis § 6 ust. 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591 nie zawiera w tym zakresie żadnych wytycznych. Plan dyrektora może przykładowo objąć wyznaczenie osoby lub osób odpowiedzialnych za udzielanie nauczycielom i specjalistom na bieżąco wskazówek w zakresie udzielania takiej pomocy, organizowanie dla nauczycieli form doskonalenia lub polecanie im samodoskonalenia w kwestii pomocy psychologiczno – pedagogicznej (ewentualnie także wskazywanie, z jakiej oferty szkoleniowej i w jakich instytucjach mogą korzystać, zapytania do ODN o planowane formy doskonalenia), nawiązanie współpracy z poradniami psychologiczno – pedagogicznymi lub innymi instytucjami specjalizującymi się w zakresie udzielania pomocy, spotkania nauczycieli lub poruszanie na zebraniu rady pedagogicznej wątpliwości oraz potrzeb związanych z udzielaniem uczniom pomocy, określenie sposobu szacowania efektywności podjętych zaplanowanych działań z zakresu wspomagania nauczycieli – wraz z planowanym terminami poszczególnych działań.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Szkoła, w której pracuję liczy 200 uczniów i ma być likwidowana z dniem 31.08.2011roku.Rodzice zamierzają utworzyć szkołę społeczną, ale obawiają się, że jest już późno, aby jeszcze w tym roku powstała szkoła społeczna, chodzi też o przekazanie subwencji przez urząd gminy.Proszę pomóc nam w interpretacji przepisów prawa oświatowego, abyśmy mogli podjąć konkretne decyzje. Czy w szkole liczącej około 200 uczniów można zastosować "Ustawa o systemie oświaty art.5g." czy też "Ustawa o systemie oświaty art.58 ust. 3 i 4. 3" i wtedy aby szkoła mogła działać od września 2011 roku do 30 września 2010 należało dopełnić szereg formalności - czy jest inna możliwość?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chcemy przyjąć do szkoły ucznia korzystającego aktualnie z edukacji domowej. Czy może on do szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej uczęszczać jako słuchacz lub jako uczeń realizujący zajęcia dodatkowe? Jakie są prawne rozwiązania w przypadku przyjęcia ucznia w trakcie roku szkolnego z edukacji domowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 15 stycznia 2015r. otrzymałam orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Obecnie mam w klasie I trzech uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego. W jakim terminie powinnam utworzyć klasę integracyjną? Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel wspomagający?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Wychowawca grupy wychowawczej w ośrodku socjoterapii z dniem 1 września 2017r przechodzi w stan nieczynny. Od września 2016r pracuje w niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej. Czy może w trakcie stanu nieczynnego pracować w poradni?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń klasy trzeciej gimnazjum może mieć egzamin poprawkowy? Czy szkolny zestaw podręczników zatwierdza uchwałą rada pedagogiczna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe