Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinien wyglądać plan wspomagania przez dyrektora realizacji zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o którym mowa w par.6 ust.6 rozporządzenia o pomocy psychologiczno-pedagogicznej (Dz.U. z dn. 25 sierpnia 2017r. poz.1591)
Poza ogólnikowym wskazaniem, że dyrektor ma obowiązek organizowania wspomagania przedszkola, szkoły i placówki w zakresie realizacji zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu działań mających na celu poprawę jakości udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, przepis § 6 ust. 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591 nie zawiera w tym zakresie żadnych wytycznych. Plan dyrektora może przykładowo objąć wyznaczenie osoby lub osób odpowiedzialnych za udzielanie nauczycielom i specjalistom na bieżąco wskazówek w zakresie udzielania takiej pomocy, organizowanie dla nauczycieli form doskonalenia lub polecanie im samodoskonalenia w kwestii pomocy psychologiczno – pedagogicznej (ewentualnie także wskazywanie, z jakiej oferty szkoleniowej i w jakich instytucjach mogą korzystać, zapytania do ODN o planowane formy doskonalenia), nawiązanie współpracy z poradniami psychologiczno – pedagogicznymi lub innymi instytucjami specjalizującymi się w zakresie udzielania pomocy, spotkania nauczycieli lub poruszanie na zebraniu rady pedagogicznej wątpliwości oraz potrzeb związanych z udzielaniem uczniom pomocy, określenie sposobu szacowania efektywności podjętych zaplanowanych działań z zakresu wspomagania nauczycieli – wraz z planowanym terminami poszczególnych działań.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy można stworzyć etat wicedyrektora w szkole z 10 oddziałami? Nadmieniam, że jest to zespół (przedszkole - jeden oddział, szkoła podstawowa - trzy oddziały z klasami I-III oraz gimnazjum - sześć oddziałów)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy dodatku za wychowawstwo. Czy nauczycielowi bursy szkolnej przysługuje wspomniany dodatek w wysokości 300 zł?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel przebywający na urlopie dla poratowania zdrowia może startować w konkursie na dyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła ma obowiązek zawierać umowę ubezpieczeniową od następstw nieszczęśliwych wypadków dla uczniów, czy też może z tego zrezygnować i polecić rodzicom ubezpieczanie dzieci we własnym zakresie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (Zespół Downa). Uczęszcza do kl. III szkoły masowej. Rodzice chcą, aby powtarzało klasę III. Jakie są do tego podstawy prawne? Dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe