Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak postąpić w przypadku uczennicy, która ukończyła dwie klasy publicznego gimnazjum i została przeniesiona do 3 klasy niepublicznego gimnazjum przysposabiającego o uprawnieniach szkoły publicznej, w którym była realizowana inna podstawa programowa ( 3 dni nauki+ 2 dni praktyki)? Rodzic ponownie chce przenieść dziecko do publicznego gimnazjum - tydzień przed klasyfikacją śródroczną. Czy jest to możliwe skoro uczennica nie zakończyła nauki w I semestrze i nie była tam klasyfikowana?
Uczennicę za pierwsze półrocze klasyfikuje szkoła, do której uczęszczała przed przeniesieniem do Państwa szkoły. Ponadto Państwa gimnazjum powinno otrzymać wyniki nauczania przed przyjęciem uczennicy. Bowiem podstawą takiego postępowania jest dokumentacja poświadczająca realizację podstaw programowych oraz obowiązku nauki (lub szkolnego). W przypadku przyjęcia uczennicy (z przeniesienia) należy umożliwić jej uzupełnienie wiadomości i umiejętności wynikających z różnic programowych oraz przeprowadzić egzaminy klasyfikacyjne, o organizacji których pisaliśmy wielokrotnie na naszych stronach WWW (styczeń br.). Różnice programowe z zajęć edukacyjnych realizowanych w klasie, do której uczeń przechodzi, są uzupełniane na warunkach ustalonych przez nauczycieli prowadzących dane zajęcia. Jednak, dla dobra uczennicy należałoby w rozmowie z rodzicami uświadomić ryzyko niepowodzenia szkolnego spowodowanego dużymi różnicami programowymi, zmianą środowiska, koniecznością nadrobienia zaległości, a także egzaminami klasyfikacyjnymi. Wyrażenie zgody przez szkołę na ponowne przyjęcie uczennicy oznacza, że gimnazjum przejmuje odpowiedzialność za jej karierę szkolną i że w ocenie szkoły - uczennica pokona trudności z pomocą właśnie tej szkoły. Biorąc pod uwagę powyższe uzasadnienia – wg mojej opinii – szkoła może odmówić przyjęcia uczennicy. Podstawa prawna: 1) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 lutego 2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (ze zm.). 2) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowaniauczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy funduszu zdrowotnego dla nauczycieli. Gdzie znajdują się środki na ten cel, ja w swoim budżecie ich nie mam. Czy nauczyciel składając wniosek o taką pomoc otrzymuje świadczenie od dyrektora szkoły czy od organu prowadzącego?
- Czy zmieni się procedura tworzenia nowego kierunku kształcenia w szkole branżowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W obecnej podstawie programowej wychowania przedszkolnego, obowiązującej od 1 września 2017 roku nie ma zapisu na temat tworzenia dla dzieci 6-letnich Indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka oraz przygotowywania Informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w klasie I. Czy oznacz to, że nauczyciele zwolnieni zostali z opracowywania tej dokumentacji? Nie ma również zapisu na temat proporcji zagospodarowania czasu (czas na zabawę, zajęcia dydaktyczne, wyjście na powietrze). Czy brak tego zapisu pozostawia nauczycielowi dowolność czasową w tym zakresie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy regulamin zwalniania nauczycieli musi być podpisany przez związki zawodowe działające w danej szkole? Czy można się zwrócić do nauczyciela - prezesa związków zawodowych o podpisanie tego dokumentu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób można przekazać informacje dotyczące diagnozy gotowości szkolnej dziecka rodzicom w trakcie zawieszenia pracy placówek oświatowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe