Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak mam monitorować wdrażanie podstawy programowej w klasach 1 i 2 w szkole podstawowej?
Szkoły przyjmują różne rozwiązania, my proponujemy np.:
- rozpisywanie przez nauczycieli kl. 1-3 szkoły podstawej poszczególnyvh edukacji na przedmioty,
- numerowanie lekcji z poszczególnych tematów (podobnie, jak w klasach starszych),
- wykorzystanie dzienników lekcyjnych dostosowanych do nowej podstawy programowej obowiązującej od 1.09.2009 r.,
- systematyczne rozliczanie godzin przez nauczycieli, którzy podsumowują ilość godzin nauczanego przedmiotu np. na koniec 1-wszego okresu oraz z końcem roku szkolnego (ew. co miesiąc - jeśli dyrektor uzna takie rozwiązanie za niezbędne),
- kontrolę podczas omawiania obserwowanych/hospitowanych lekcji i zajęć.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy należy dokumentować, a jeżeli tak to w jaki sposób realizację kompetencji kluczowych w przedszkolu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który skończył pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą, może być zatrudniony na stanowisku pedagoga szkolnego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące godzin znajdujących się w arkuszu organizacyjnym na wakacie. Dyrektor szkoły od sierpnia 2019 roku poszukuje nauczyciela do zajęć. Brak ofert chętnych nauczycieli do pracy. Nauczycielom zatrudnionym na stałe w placówce godzin nie można przydzielić ponieważ mają 1,5 etatu.
W związku z powyższym godziny znajdują się na wakacie, a dyrektor przydziela je jako zastępstwa doraźne kadrze kierowniczej oraz w miarę możliwości nauczycielom na stałe zatrudnionym podczas zmian w planie (w przypadku zmian w związku z chorobą, wycieczką itp. nauczycieli).
Dyrektor szkoły odpowiada za realizację podstawy programowej.
Czy w związku z powyższym organ prowadzący może zabronić realizacji zastępstw doraźnych przez kadrę kierowniczą?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy każdy nauczyciel danym roku szkolnym powinien być objęty planową obserwacją zajęć?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w bieżącym roku szkolnym nadal możemy wybrać 6 dni dodatkowo wolnych, mimo zlikwidowania sprawdzianu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe