Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak mam monitorować wdrażanie podstawy programowej w klasach 1 i 2 w szkole podstawowej?
Szkoły przyjmują różne rozwiązania, my proponujemy np.:
- rozpisywanie przez nauczycieli kl. 1-3 szkoły podstawej poszczególnyvh edukacji na przedmioty,
- numerowanie lekcji z poszczególnych tematów (podobnie, jak w klasach starszych),
- wykorzystanie dzienników lekcyjnych dostosowanych do nowej podstawy programowej obowiązującej od 1.09.2009 r.,
- systematyczne rozliczanie godzin przez nauczycieli, którzy podsumowują ilość godzin nauczanego przedmiotu np. na koniec 1-wszego okresu oraz z końcem roku szkolnego (ew. co miesiąc - jeśli dyrektor uzna takie rozwiązanie za niezbędne),
- kontrolę podczas omawiania obserwowanych/hospitowanych lekcji i zajęć.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do którego września wprowadza się zmiany w programach profilaktyki i wychowawczym?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór pisma przewodniego do organu prowadzącego w związku ze zmianami w arkuszu organizacji szkoły
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem małej, samorządowej szkoły podstawowej z oddziałem przedszkolnym. W przyszłym roku szkolnym nie będzie w szkole klasy pierwszej, a tym samym pracy dla jednego nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Zmniejsza się też liczba uczniów w poszczególnych oddziałach. Moje pytanie dotyczy: czy organ prowadzący może czy musi podjąć uchwałę o zmianie liczby oddziałów w szkole w związku z wydanymi przez siebie wytycznymi dotyczącymi organizacji pracy w klasach łączonych. To skutkuje nie tylko zwolnieniem nauczyciela, ale też dla pozostałych pracą w niepełnym wymiarze (po wyrażeniu zgody).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Potrzebuję następujące dokumenty: Arkusz monitorowania realizacji kompetencji kluczowych w kl. I szkoły podstawowej oraz Arkusz monitorowania realizacji doradztwa zawodowego w kl. I szkoły podstawowej
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację czy istnieje jakakolwiek podstawa prawna regulująca konieczność powoływania do istnienia w szkole Zespołów Przedmiotowych? Moja szkoła jest szkołą relatywnie małą (80 uczniów) z niewielką liczbą nauczycieli (12, beze mnie - wszyscy nieetatowi). Czy wielkość szkoły i liczba nauczycieli mają w takim przypadku jakiekolwiek znaczenie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe