Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak jest w tym roku z przeprowadzeniem ewakuacji? Niby jest taki obowiązek, ale z drugiej strony procedury covidowe trochę to wykluczają. I drugie pytanie: czy taką ewakuację może przeprowadzać pracownik szkoły (nauczyciel EDB) i potem napisać protokół, czy powinna to być firma zewnętrzna (nigdzie takiej informacji nie znalazłem)?
W związku z trwaniem stanu epidemii nie zostały wyłączone obowiązki wynikające z § 17 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 109, poz. 719 ze zm.). W przypadku obiektów, w których cyklicznie zmienia się jednocześnie grupa powyżej 50 użytkowników (czyli łącznie powyżej 50 nowych pracowników, uczniów i ewentualnie innych użytkowników, o ile są – np. wykonujących zadania na umowy cywilnoprawne), praktycznego sprawdzenia organizacji oraz warunków ewakuacji należy dokonać co najmniej raz na rok, jednak w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od dnia rozpoczęcia korzystania z obiektu przez nowych użytkowników.
W czasie stanu epidemii, w zależności od tego, jak sytuacja ta wpływa na funkcjonowanie konkretnej szkoły, może zachodzić potrzeba czasowej zmiany dotychczasowych zasad przeprowadzania próbnej ewakuacji. Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Gdańsku w informacji „Praktyczne sprawdzenie organizacji oraz warunków ewakuacji w czasie epidemii COVID-19” (https://www.gov.pl/web/kmpsp-gdansk/praktyczne-sprawdzenie-organizacji-oraz-warunkow-ewakuacji-w-czasie-epidemii-covid-19) zaleca, aby sprawdzić, czy: dotychczasowe rozwiązania organizacyjne oraz warunki ewakuacji są właściwe i znane jego użytkownikom, zwłaszcza tym, którzy odgrywają kluczową rolę w czasie ewakuacji (kadra kierownicza/zarządzająca, administracja i obsługa budynku, opiekunowie, nauczyciele) oraz czy użytkownicy danego obiektu rzeczywiście umieją korzystać w praktyce z zastosowanych w nim rozwiązań w zakresie ewakuacji (np. drogi ewakuacyjne, zamknięcia przeciwpożarowe, urządzenia służące zapewnieniu odpowiednich warunków ewakuacji). W aspekcie praktycznym zaleca się, jeżeli jest to możliwe w danym przypadku, np. przećwiczyć organizację ewakuacji z udziałem wszystkich osób kluczowych dla jej właściwego przeprowadzenia, wykonać ćwiczenia ewakuacyjne w sposób etapowy dla poszczególnych grup użytkowników, oceniając przy tym występujące w praktyce organizację oraz warunki ewakuacji ludzi.
Za sporządzenie odpowiedniego protokołu na potwierdzenie realizacji omawianych zadań odpowiada dyrektor jako zarządca obiektu. Nauczycielowi EDB taki obowiązek można powierzyć, jeśli wynika ze statutu konkretnej szkoły, a w razie braku takiego postanowienia statutowego – po uzyskaniu zgody nauczyciela (art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam. Proszę o podpowiedź. Jak mam potraktować ucznia, który od tego roku szkolnego kontynuuje naukę w innym gimnazjum i jest w klasie II. W poprzedniej szkole w klasie pierwszej nie realizował podstawy programowej z chemii, fizyki, WOS-u, informatyki, plastyki i muzyki. Z których przedmiotów ma zdawać egzamin klasyfikacyjny? Na pewno z tych teoretycznych, a co z przedmiotami artystycznymi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z iloma ocenami niedostatecznymi uczeń liceum ma prawo przystąpić do egzaminu poprawkowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w świetle nowych przepisów bursa musi mieć odrębny dokument - koncepcja pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od 1 września 2020 r. rodzic dziecka sześcioletniego chce wnioskować o edukację domową. Jakie są obowiązki dyrektora przedszkola? Jak wygląda procedura postępowania w takim przypadku? W jaki sposób wykazywać to dziecko w dzienniku, SIO i w innych dokumentach w przedszkolu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy gimnazjum, które z dniem 1 września zostało włączone do szkoły podstawowej, czy w związku z tym szkoła powinna wymienić pieczątki z nazwą szkoła Podstawowa z oddziałami gimnazjalnymi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe