Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile, w myśl nowych przepisów, mają trwać zajęcia rewalidacyjne?
Na podstawie § 16 w zw. z § 6 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591 zajęcia rewalidacyjne, organizowane w szkole lub przedszkolu jako zajęcia specjalistyczne, trwają po 45 minut (co odpowiada godzinie zajęć). Dopuszcza się prowadzenie zajęć w czasie dłuższym lub krótszym niż 45 minut, z zachowaniem ustalonego dla ucznia łącznego tygodniowego czasu tych zajęć, jeżeli jest to uzasadnione potrzebami ucznia. Z kolei zajęcia rewalidacyjne prowadzone dla ucznia niepełnosprawnego z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 trwają po 60 minut, co określa § 9 ust. 1 i § 10 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz.U. z 2017 r., poz. 649.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor prowadzący publiczną szkołę podstawową jako osoba fizyczna może zatrudnić nauczyciela nieposiadającego kwalifikacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku ze zmianami w ustawie z dnia 29 grudnia 2015r. dot. realizacji przygotowania do podjęcia obowiązku szkolnego mam następujące pytanie: Czy przygotowanie do podjęcia obowiązku szkolnego przez dzieci sześcioletnie jest obowiązkowe? Z zapisu wynika, że dziecko nie musi odbywać takiego przygotowania lecz przed podjęciem nauki w szkole musi uzyskać pozytywna opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej. Czy w takim razie obowiązek został zniesiony, a jeżeli nie, to w jakich przypadkach rodzic może nie posyłać dziecka do tzw. "zerówki"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mama ucznia gimnazjum przyszła do dyrektora i poinformowała, że zabiera dziecko za granicę do Anglii.Po tygodniu w szkole pojawił się ojciec z informacją, że matka zabrała dziecko i ono teraz nie realizuje obowiązku szkolnego. Po kilku dniach matka przesłała do szkoły emila, ze wypisuje dziecko ze szkoły. Jaka dokumentacja powinna być w szkole? Ojciec nakazuje, aby szkoła ścigała matkę, że dziecko nie realizuje obowiązku szkolnego. Jak to robić i czy ojciec ma rację?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica klasy pierwszej szkoły ponadgimnazjalnej nie uczęszczała na zajęcia lekcyjne - zaświadczenie lekarskie stwierdzające, że podczas całego roku szkolnego jest w trakcie leczenia zabiegowego i długotrwałej rehabilitacji (leczenie rodzice zorganizowali poza granicami naszego kraju). Czy należy odnotować w dokumentacji szkolnej? Czy należy wyznaczyć egzaminy klasyfikacyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna brzmieć opinia rady pedagogicznej i rady rodziców w sprawie likwidacji szkoły? Czy opinie powinny być podjęte w formie uchwały? Jaka jest podstawa prawna tych uchwał?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe