Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile godzin rewalidacyjnych przysługuje dziecku w przedszkolu, jaki kwalifikacje musi mieć nauczyciel prowadzący rewalidację jeśli w orzeczeniu jest niepełnosprawność ruchowa czy może to być oligofrnopedagog?
Rozporządzenie MEN z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2017 r. poz. 649) wskazuje tylko, że czas prowadzonych w przedszkolu zajęć rewalidacyjnych powinien wynosić z dziećmi w wieku 3–4 lat – około 15 minut, a z dziećmi w wieku 5–6 lat – około 30 minut. Rozstrzygnięcie, ile razem to będzie godzin tygodniowo oraz jaki będzie konkretnie rodzaj tych zajęć należy do decyzji zespołu planujacego i koordynujacego organizację kształcenia specjalnego dla tego konkretnego dziecka, podjętej w uzgodnieniu z rodzicami i uwzględniającej potrzeby dziecka wynikające z jego niepełnosprawności. Oligofrenopedagog ma kwalifikacje wyłącznie do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie. Jeśli wspomniane dziecko jest w normie intelektualnej – to oligofrenopedagog nie może z nim pracować.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W swojej szkole (Centrum Kształcenia Ustawicznego przy Zakładzie Karnym w Płocku) chcę wprowadzić nowy kierunek kształcenia – asystent osoby niepełnosprawnej, kwalifikacja Z.8. Chciałbym poprosić o interpretację prawną pewnego zagadnienia. Otóż według podstawy programowej kształcenia w tym zawodzie szkoła organizuje praktyki zawodowe w podmiocie zapewniającym rzeczywiste warunki pracy właściwe dla nauczanego zawodu w wymiarze 8 tygodni (320 godzin). Z kolei niedawno wprowadzone Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 listopada 2016 r. w sprawie sposobu i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych i aresztach śledczych stanowi w paragrafie 24.1, pkt. 2, iż osadzeni realizują praktyczną naukę zawodu zgodnie z programem nauczania dla zawodu, która może być organizowana na zajęciach praktycznych prowadzonych w pracowniach i warsztatach szkolnych. Z uwagi na to, że chciałbym, aby część słuchaczy była osobami z kategorią penitencjarną R1 (to znaczy skazani odbywający karę pozbawienia wolności w systemie zamkniętym, czyli tacy, którzy nie mogą opuszczać murów zakładu karnego, w związku z czym w ich przypadku odbywanie praktyk poza ZK nie wchodzi w rachubę) nie mam pewności czy moja interpretacja ww. zapisu z RMS jest dla mnie korzystna czy nie. Bardzo proszę o informację, czy w zaistniałych okolicznościach słuchacze kursu Z.8 mogą odbywać praktyki zawodowe na terenie CKU w Zakładzie Karnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o aktualną podstawę prawną do uchwał:
1) opinii dotyczącej organizacji pracy szkoły, zmiany do Arkusza Organizacyjnego wprowadzone Aneksem,
2) opinii dotyczącej organizacji pracy szkoły w tym tygodniowego rozkładu zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,
3) uchwalenie planu doskonalenia zawodowego nauczycieli,
4) opinii odnośnie propozycji przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego,
5) opinii na temat planu finansowego,
6) uchwalenie Planu Pracy szkoły,
7) w sprawie ustalenia sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego,
8) opinii na temat innowacji,
9) uchwała klasyfikacyjna
10) opinii dopuszczenia do użytku szkolnych programów nauczania,
11) opinii o sposobach dostosowania warunków przeprowadzania egzaminów ósmoklasisty,
12) podstawa prawna do wprowadzenia planu nadzoru pedagogicznego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź - Kto wchodzi w skład Organu Prowadzącego? (Wójt, Rada Gminy, Pracownicy Urzędu Gminy itp.)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do klasy I uczęszcza uczeń, który posiada orzeczenie. Czy mogę zatrudnić asystenta nauczyciela? Jeśli tak, to na jakich zasadach? Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy wydłużenie etapu edukacyjnego przerywa realizację przez ucznia podstawy programowej? Jak wygląda wtedy ocenianie tego ucznia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe