Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Gimnazjum funkcjonuje Zespole Szkół, w skład którego wchodzi również Liceum Ogólnokształcące i Technikum. Gimnazjum zostanie wygaszone z dniem 31.VIII.2019r. Czy w takim przypadku dokumentacja Gimnazjum (w tym dokumentacja przebiegu nauczania) może pozostać w Zespole Szkół, czy też trzeba będzie ją przekazać organowi prowadzącemu i organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny?
Na podstawie art. 89 ust. 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. dokumentację zlikwidowanej szkoły publicznej przekazuje się organowi prowadzącemu szkołę, z wyjątkiem dokumentacji przebiegu nauczania, którą przekazuje się organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny, w terminie jednego miesiąca od dnia zakończenia likwidacji. Przepisy nie przewidują wyjątku od tej zasady w sytuacji, gdy szkoła wchodzi w skład zespołu szkół. W związku z tym po wygaszeniu gimnazjum należy dokonać przekazania dokumentacji organowi prowadzącemu i kuratorowi oświaty.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Podstawy prawne do uchwały:
1. Zaopiniowanie aneksu arkusza organizacyjnego. Podstawa prawna do uchwał Rady Pedagogicznej.
2. Podstawa prawna do uchwały: Propozycji dni wolnych od zajęć dydaktycznych.
3. Organizacji pracy szkoły w roku szkolnym 2017/2018
4. W sprawie opinii dotyczącej dopuszczenia do użytku w szkole zaproponowanych przez nauczycieli programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania ogólnego
5. W sprawie zatwierdzenia planu pracy szkoły na rok szkolny 2017/2018r.,podst. prawna do uchwały w sprawie planu nadzoru pedagogicznego
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do Przedszkola zakupiono plac zabaw (koszt 33000 zł) w listopadzie 2016 roku. Faktura za sprzęt została wystawiona przez sprzedawcę 30.11.2016 r., ale dostarczona do właściciela przedszkola w maju 2017r. Czy ten koszt można rozliczyć z dotacji UM na miesiącu maju 2017? Zaznaczam, że powyższa faktura nie została jeszcze nigdzie zaksięgowana i rozliczana.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można zmienić cały statut? Po reformie zostaje "stary" Zespół Szkół, ale o nowej strukturze, czyli włączone do niego 31 sierpnia 2017 przedszkole i szkoła podstawowa prowadząca klasy dotychczasowego gimnazjum oraz szkołę filialną z oddziałem przedszkolnym. Przed reformą Zespół składał się z gimnazjum i szkoły podstawowej prowadzącej szkołę filialną z oddziałem przedszkolnym. Najlepszym wyjściem byłoby uchwalenie nowego statutu, jak to zrobić? Jakie są podstawy prawne i procedury? A może jednak nowelizacja - tylko pytanie czy obecne prawo ją dopuszcza?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor placówki może upoważnić innego pracownika np. sekretarkę do udzielania odpowiedzi (wysyłania maila ze swoim podpisem) na zapytanie o informację publiczną. Czy Pani powinna pisać "z upoważnienia"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie jaki kwalifikacje powinien posiadać dyrektor niepublicznego przedszkola?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe