Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile godzin rewalidacji należy przyznać w oddziale specjalnym liczącym 3 uczniów z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, który funkcjonuje przy szkole podstawowej? Czy nauczyciel, który ukończył pedagogikę specjalną (nie ma oligofrenopedagogiki) może nauczać w tym oddziale specjalnym?
Zgodnie z załącznikiem nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2019 r., poz. 639) liczba godzin zajęć rewalidacyjnych w oddziale specjalnym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym wynosi minimalnie po 10 godzin tygodniowo w każdym roku szkolnym.
Nauczyciel na pedagogice specjalnej nie ukończył oligofrenopedagogiki, a więc nie ma kwalifikacji do nauczania w oddziale specjalnym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (§ 15 ust. 1 w zw. z § 2 pkt 13 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o udzielenie odpowiedzi na pytanie: jaki poziom nauczania języka obcego - III.0 czy III.1 wpisać do arkusza ocen uczniowi, który uczy się w gimnazjum języka niemieckiego od początku (nie uczył się go w szkole podstawowej i nie ma na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej oceny z tego przedmiotu) , natomiast teraz w gimnazjum, po samodzielnym wyrównaniu zaległości jest w grupie, która kontynuuje naukę j. niemieckiego - III.1?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy zajęć z wychowania fizycznego w liceum ogólnokształcącym.
1. Czy w świetle nowej podstawy programowej można prowadzić zajęcia wg starego systemu, tj. 3 godziny tygodniowo (bez tzw. zajęć do wyboru przez ucznia)?
2. Czy w małej szkole (około 20 ćwiczących, pozostałe osoby mają zwolnienia lekarskie, czyli są zwolnione z zajęć przez dyrektora) można nie dokonywać podziału na chłopców i dziewczynki, czyli utworzyć jedną grupę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy aktualny stan prawny pozwala na nauczanie indywidualne w szkole dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną (autyzm i niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim). Jeśli tak proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Czy do tej grupy dzieci należy zaliczyć tylko dzieci posiadające orzeczenia, czy mogą posiadać też opinie? Proszę więcej informacji na ten temat.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób powinna zostać zorganizowana lekcja wych.fizycznego, gdzie zgodnie z nowym rozporządzeniem, 2 godziny powinny być tylko prowadzone w systemie lekcyjnym? Czy plan wynikowy nauczyciela wych.fiz. powinien być odrębny na 2 godz. w systemie lekcyjnym i 2 godziny inny? Czy powinno być badane zapotrzebowanie na konkretne specjalności w ramach tych 2 godzinnych prowadzonych inaczej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe