Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dziecko w przedszkolu otrzymało opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju. Dla tego dziecka powinno się przygotować IPET, czy Indywidualny Program Wczesnego Wspomagania Rozwoju. Jeżeli Program Wczesnego Wspomagania Rozwoju to co powinien zawierać (budowa tego programu)?
IPET przygotowuje się wyłącznie dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną ze względu na niepełnosprawność. Natomiast dla dziecka, które otrzymało opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju należy opracować – zgodnie z wymogami Rozporządzenia MEN z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz. U. z 29 października 2013r. poz. 1257 – indywidualny program wspomagania rozwoju. Nie istnieje obowiązkowy wzór takiego programu. Jego zawartość wynikać powinna ze wskazań zawartych w opinii. Pewne jest, że w programie należy określić cele oraz propozycję działań i ćwiczeń zapewniających wielostronny rozwój z uwzględnieniem potrzeb indywidualnych dziecka. Program opracowuje zespół WWR powołany przez dyrektora przedszkola, składający się z osób posiadających przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym: pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka, w szczególności: oligofrenopedagog,tyflopedagog lub surdopedagog, psycholog, logopeda oraz inni specjaliści – w zależności od potrzeb dziecka i jego rodziny.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zgodnie z regulaminem funduszu świadczeń socjalnych organizujemy wśród pracowników wyjazdy. Dochodzi jednak do sytuacji, w których pracownik zgłasza chęć udziału w jakimś przedsięwzięciu, a później – bez informacji o tym, że nie weźmie udziału w wyjeździe – nie pojawia się. Koszty wyjazdu zostają poniesione ze środków funduszu pomimo braku skorzystania z wyjazdu przez pracownika. Czy istnieje możliwość zawarcia w regulaminie zapisu, że jeżeli ktoś zgłosi się na jakiś wyjazd, a nie weźmie w nim udziału, poniesie całość kosztów związanych z wyjazdem? Na liście chętnych widnieje informacja o tym, że w przypadku rezygnacji pracownik ponosi koszty, na liście każdy podpisuje się osobiście.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń ukończył pierwsza klasę Branżowej Szkoły Zawodowej gdzie praktyczna nauka zawodu odbywał się na szkolnych warsztatach nie posiadał statusu pracownika młodocianego. Po zmianie miejsca zamieszkania chce kontynuować naukę w Branżowej Szkole Zawodowej gdzie uczniowie muszą mieć praktykę u prywatnego pracodawcy co skutkuję tym że posiadają status pracownika młodocianego. Czy można przyjąć takie ucznia do klasy drugiej? Czy pracodawca dostanie refundacje poniesionych kosztów oraz refundacje po zdaniu egzaminu czeladniczego jeżeli uczeń był tylko 2 lata pracownikiem młodocianym?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia rewalidacyjne w przypadku kiedy uczeń był nieobecny, należy odrobić?
- Uczniowi zmieniającemu szkołę zakładamy nowy arkusz. Jak wygląda sytuacja z numeracją stron w arkuszu? Jeśli uczeń przyszedł do klasy czwartej, to czy oceny z klasy czwartej w nowej szkole wpisujemy w nowym arkuszu na stronie drugiej czy piątej? Jeżeli uczeń w trakcie nauki zmienił adres zamieszkania, czy dokonujemy korekty adresu w arkuszu ocen? Jeżeli tak, to w jaki sposób?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole niepublicznej o uprawnieniach publicznej można z subwencji pokryć opłatę za abonament za korzystanie z usług portali dla dyrektorów placówek oświatowych np. "Nadzór pedagogiczny"
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe