Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dyrektor szkoły zaplanował w arkuszu organizacyjnym szkoły na rok 2018/2019 zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej (rewalidacja, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, logopedia, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze). Organ prowadzący zatwierdził tylko godziny rewalidacji. Pozostałe godziny w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej zalecił usunąć z arkusza. Czy organ prowadzący może nie wyrazić zgody na umieszczenie w arkuszu zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skoro dyrektor ma obowiązek zaplanowania w/w zajęć? Jakich argumentów użyć w stosunku do organu prowadzącego? Proszę o podanie podstawy prawnej dotyczącej obowiązku organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez dyrektora szkoły.
Żaden przepis, w szczególności rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591 nie gwarantuje uczniowi, że wymaganą ilość godzin zajęć pomocy psychologiczno – pedagogicznej będzie mógł zrealizować w szkole, do której uczęszcza. Z kolei dyrektor planując te dodatkowe zajęcia musi uwzględniać środki finansowe, które na ten cel zapewnia organ prowadzący i nie może ich wydatkować więcej, niż przewiduje plan finansowy szkoły, ani organizować w większym wymiarze, niż wynika z zatwierdzonego arkusza szkoły – art. 10 ust. 1, art. 68 ust. 1 pkt 5, art. 109 ust. 1 pkt 5, art. 110 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak naliczyć staż nauczycielowi religii, jeżeli zatrudniony jest w szkole na pełnym etacie a u mnie w placówce dodatkowo na 2 godziny: ma spisaną umowę na czas nieokreślony na podstawie skierowania z kurii -utaj wszystko jest jasne, jednak mam problem co ze stażem czy naliczamy mu od początku-ponieważ rozpoczął pracę nie jako uzupełnienie na jednej umowie lecz na nowych zasadach w innej placówce, czy naliczamy tyle lat ile ma przepracowane tj. zgodnie ze stażem w szkole? pilne
dziekuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli uczeń uczęszczał na zajęcia WF w klasie pierwszej a w drugiej i trzeciej był zwolniony to powinien na świadectwie końcowym otrzymać ocenę z pierwszej klasy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak postąpić z nauczycielem, który po hospitacji lekcji pomimo stwierdzonych błędów w prowadzeniu zajęć nie przyjmuje zaleceń pohospitacyjnych nie podpisuje karty, lekceważy i ignoruje dyrektora.
- Pytanie dotyczy naliczania odpisu na Zakładowy Fundusz Socjalny.Jak należy naliczyć odpis dla nauczyciela obecnie zatrudnionego w szkole, który jednocześnie ma status nauczyciela emeryta ( z tej szkoły)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wychowania przedszkolnego ma ukończone studia podyplomowe z terapii pedagogicznej z rewalidacją. Czy może pełnić funkcję nauczyciela wspomagającego w przedszkolu dla dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe