Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucz. kl. III z autyzmem dziecięcym. Jakie treści powinien zawierać dokument mówiący o dostosowaniu treści podstawy programowej do dzieci z autyzmem. Czy treści programowe z wszystkich obszarów podstawy programowej wychowania przedszkolnego powinny być dostosowane do możliwości dziecka? Jakie jeszcze inne zalecenia zapisać w tym dokumencie?
Dla każdego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – a więc także dla ucznia niepełnosprawnego ze względu na autyzm - należy opracować Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny. Jest to dokument obowiązkowy, wynikający z rozporzadzenia MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z7 sierpnia 2015 r. poz.1113). W § 6. 1. pkt 1-6 dokładnie określono, że IPET powinien zawierać:
1) zakres i sposób dostosowania programu wychowania przedszkolnego lub nauczania szkolnego oraz wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka/ucznia, w szczególności przez zastosowanie odpowiednich metod i form pracy z nim;
2) zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, prowadzących zajęcia z dzieckiem, w tym w przypadku działania o charakterze rewalidacyjnym;
3) formy i okres udzielania dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane;
4) działania wspierające rodziców dziecka oraz, w zależności od potrzeb, zakres współdziałania z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży;
5) zajęcia rewalidacyjne odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka;
6) zakres współpracy nauczycieli i specjalistów z rodzicami dziecka w realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo dziękuję za dotychczasową pomoc i proszę o dalsze wsparcie i odpowiedź na cztery pytania: 1.Czy dziecko badane przez zespół opiniujący o wczesnym wspomaganiu rozwoju w niepublicznej poradni psychologiczno-pedaggogicznej musi posiadać orzeczenie o niepełnosprawności w sensie medycznym? W poradni miejskiej odmówiono opiniowania o WWR, gdyż dziecko nie posiadało ww. orzeczenia. Stąd dylemat w tej sprawie.; 2. Czy kwalifikacje nauczyciela wspomagającego dla dziecka z autyzmem (przedszkole niepubliczne)są wystarczające, gdy posiada wykształcenie: edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną oraz studia podyplomowe z logopedii. Dziecko 3-letnie, w zasadzie uczy się mówić (mama dziecka jest głuchoniema).; 3. Ile godzin należy przeznaczyć na zajęcia indywidualne dla dziecka, które posiada opinię o WWR oraz orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego? Zalecenia w opinii i orzeczeniu są w zasadzie takie same. Opracowano IPET oraz program indywidualny wwr. Dziecko ma obecnie przyznane 8 godzin miesięcznie zajęć indywidualnych, czy powinno mieć podwójnie?; 4. Czy w przedszkolu niepublicznym dopuszczalne jest prowadzenie zajęć z rytmiki w godzinach dopołudniowych, między godz. 8, a godz. 13, czyli w czasie realizacji podstawy programowej, jeśli to rodzice ponoszą koszt tych zajęć? Było to zgłoszone przez rodziców i przegłosowane na zebraniu z rodzicami. Płatność niewielka, 10zł/miesiąc. W przedszkolach publicznych takie zajęcia są obowiązkowe, finansuje je miasto.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam, jestem nowym dyrektorem powołanym (bez przeprowadzenia procedury konkursowej) od grudnia 2013 r. Dotychczas obowiązywała w szkole koncepcja pracy szkoły wprowadzona przez poprzedniego dyrektora. Kiedy i w jaki sposób wprowadzić nową koncepcję pracy szkoły?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń ma Zespół Aspergera i normę intelektualną. Czy zajęcia rewalidacyjne, zalecane przez Poradnię PP może prowadzić nauczyciel bez kwalifikacji do oligofrenopedagogiki?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór uchwał rady pedagogicznej wraz z podstawą prawną na rok 2017 - klasyfikacyjne : śródroczna i końcowa , stypendialna, projekt arkusza organizacji szkoły , aneksu do arkusza, przydziału zadań z arkusza organizacji szkoły
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak napisać plan nadzoru pedagogicznego w gimnazjum na rok 2015/2016
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe