Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucz. kl. III z autyzmem dziecięcym. Jakie treści powinien zawierać dokument mówiący o dostosowaniu treści podstawy programowej do dzieci z autyzmem. Czy treści programowe z wszystkich obszarów podstawy programowej wychowania przedszkolnego powinny być dostosowane do możliwości dziecka? Jakie jeszcze inne zalecenia zapisać w tym dokumencie?
Dla każdego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – a więc także dla ucznia niepełnosprawnego ze względu na autyzm - należy opracować Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny. Jest to dokument obowiązkowy, wynikający z rozporzadzenia MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z7 sierpnia 2015 r. poz.1113). W § 6. 1. pkt 1-6 dokładnie określono, że IPET powinien zawierać:
1) zakres i sposób dostosowania programu wychowania przedszkolnego lub nauczania szkolnego oraz wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka/ucznia, w szczególności przez zastosowanie odpowiednich metod i form pracy z nim;
2) zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, prowadzących zajęcia z dzieckiem, w tym w przypadku działania o charakterze rewalidacyjnym;
3) formy i okres udzielania dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane;
4) działania wspierające rodziców dziecka oraz, w zależności od potrzeb, zakres współdziałania z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży;
5) zajęcia rewalidacyjne odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka;
6) zakres współpracy nauczycieli i specjalistów z rodzicami dziecka w realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinien wyglądać prawidłowy wpis do dziennika grupy przedszkolnej - chodzi o wpis realizowanych tematów. Czy powinien cały dzień być podzielony na 5 części, czy wystarczy opisać jedynie realizowany temat, spacer, zabawy dowolne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy podczas planowanej obserwacji lekcji informatyki dyrektor może ze sobą zabrać na tę obserwację innego nauczyciela uczącego tego samego przedmiotu, w tej szkole?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowi urodzonemu w 2009r., który uczęszcza obecnie do klasy I i będzie kontynuował w przyszłym roku naukę w klasie I na wniosek rodzica, należy założyć arkusz ocen? Jeżeli tak to jaką notatkę należy wpisać w miejscu wyniki klasyfikacji rocznej? Uczeń ten zgodnie z przepisami nie podlega klasyfikacji i nie otrzymuje świadectwa. Czy nauczyciel powinien przekazać rodzicowi informacje o postępach dziecka (jak to mam miejsce w przypadku dzieci 5-6 letnich w przedszkolu) czy ma zakończyć rok bez żadnej informacji pisemnej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o aktualne zasady oceniania nauczycieli od 1 stycznia 2019, wzór regulaminu i przykładowe karty oceny
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W klasie pierwszej integracyjnej uczy się uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Uczeń opuścił w tym roku szkolnym już ponad 80 godzin. W ramowym planie nauczania minimalny wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych wynosi 1760 godzin. Obawiam się, że w kolejnych latach nauki w klasach I-III sytuacja z godzinami nieobecnymi może się powtórzyć. Pod dużym znakiem zapytania stoi więc realizacja przez tego ucznia godzin z ramówki. W klasie jest czterech uczniów, ale tylko on ma odrębną podstawę programową i odrębny dziennik. W związku z powyższym w przypadku nieobecności ucznia nauczyciel wpisuje - uczeń nieobecny. Nie mogę zmusić nauczyciela, żeby odrabiał te godziny, ponieważ on w pracy jest i lekcje prowadzi. Fizycznie raczej też nie jest to możliwe. Proszę o pomoc w wyjaśnieniu tej kwestii. Jak rozwiązać taką sytuację?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe