Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do przedszkola niepublicznego od 01.09.2015 r. uczęszcza dziecko w wieku 5 lat. W listopadzie matka dziecka dostarczyła opinię o potrzebie wczesnego wspomagania. Jaką dokumentację zajęć powinno prowadzić przedszkole i od kiedy? Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego może prowadzić takie zajęcia - jeśli w placówce nie ma zatrudnionych odpowiednich specjalistów?
Kwalifikacje do prowadzenia zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka posiada osoba z wykształceniem w zakresie niepełnosprawności dziecka: ukończyła studia magisterskie na kierunku psychologia, studia wyższe na kierunku pedagogika lub studia wyższe na kierunku pedagogika specjalna, w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub ukończyła studia wyższe w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub ukończyła studia magisterskie na kierunku psychologia, studia wyższe na kierunku pedagogika lub studia wyższe na kierunku pedagogika specjalna, a ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-logopedy. Nauczyciel wychowania przedszkolnego nie posiada wymaganych kwalifikacji (§ 14 ust. 4 rozporządzenia MEN z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli, Dz. U. z 2015 r., poz. 1264).
Dokumentacja w szczególności powinna objąć: dokumenty dotyczące pracy specjalisty lub specjalistów (np. harmonogram zadań, przydział godzin), dotyczące dziecka (orzeczenie o potrzebie WWRD, ewentualne orzeczenia lub zalecenia lekarskie i poradni psychologiczno - pedagogicznej, dziennik zajęć WWRD, harmonogramy zajęć, program WWRD, dokumenty dotyczące analizy skuteczności działań), dokumentacja dotycząca współpracy z rodziną dziecka (notatki służbowe z rozmów oraz spotkań, wywiady i ankiety, ewentualne harmonogramy współpracy i dokumenty potwierdzające ich realizację). Dokumentacja musi być prowadzona od rozpoczęcia prowadzenia zadań z WWRD.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Porozumienie.Proszę o pomoc w utworzeniu dokumentu porozumienia dotyczącego opieki świetlicowej sprawowanej przez nauczycieli szkoły nad dziećmi przedszkolnymi, pomiędzy dyrektorem przedszkola, a dyrektorem szkoły, działającymi w jednym budynku (Placówki odrębne, nie funkcjonują w zespole).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole podstawowej uczniowie od klasy 4 uczą się drugiego języka nowożytnego (jako zajęć dodatkowych, za zgodą organu prowadzącego). Skoro jest to język drugi, na drugim etapie edukacyjnym, to jaka ma być realizowana podstawa programowa? Chyba nie przewidziano w podstawie programowej takiej sytuacji, bo obecna podstawa jest zarezerwowana dla pierwszego języka obcego (od 1 klasy SP), a dla drugiego języka obcego - dopiero od klasy 7, a nie od 4.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od ubiegłego roku szkolnego jesteśmy szkołą, która realizuje naukę języka niemieckiego, jako języka dodatkowego dla dzieci, których rodzice wnioskowali o stworzenie takiej możliwości w ramach mniejszości narodowej. W naszym przypadku – mniejszości niemieckiej. Z tego tytułu nasza szkoła otrzymuje również dość duże środki finansowe. Moje pytanie dotyczy wydatkowania tych pieniędzy. Czy jest gdzieś zapis mówiący o tym, na co można te pieniądze wydatkować, a na co nie? Oczywiście – na opłacenie nauczyciela j. niemieckiego, na podręczniki i pomoce dydaktyczne, na programy multimedialne również. Ale pozostaje jeszcze spora reszta i co z tymi pieniędzmi mogę zrobić? Nikt w sposób jednoznaczny nie może, albo nie chce udzielić mi odpowiedzi na ww. pytanie, dlatego proszę o podpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku z przekształceniem 1.09.2017 roku Zespołu Szkół w Publiczną Szkołę Podstawową mamy pytanie czy na arkuszu ocen ucznia przenoszonego do innej szkoły prawidłowym rozwiązaniem będzie opieczętowanie arkusza dodatkowo nową pieczęcią oraz umieszczenie adnotacji od kiedy nastąpiła zmiana nazwy szkoły?
Czy takie rozwiązanie powinniśmy zastosować na wszystkich arkuszach ocen uczniów uczących się w naszej szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel 5 latków powinien oprócz dokumentów diagnozy wstępnej i końcowej - posiadać dokumentację obserwacji rozwoju dziecka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe