Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do gimnazjum wpłynął duplikat świadectwa ukończenia szkoły podstawowej bez podpisu osoby wystawiającej duplikat. Zatem moje pytanie brzmią: 1) Jak prawidłowo wystawić duplikat świadectwa szkolnego? 2. Czy na pierwszej stronie duplikatu świadectwa gdzie widniej "pieczęć i podpis dyrektora" obecny dyrektor jako wystawiający świadectwo podpisuje się? 3. Czy zostawia się świadectwo bez podpisu osoby wystawiającej?
W przypadku utraty oryginału świadectwa osoba, która otrzymała dokument, może wystąpić do szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu świadectwa. Szkoła, sporządza duplikat świadectwa, odpisu świadectwa dojrzałości na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania. Duplikat wydaje się na druku według wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału świadectwa, dyplomu lub zaświadczenia. Na pierwszej stronie u góry należy umieścić wyraz „Duplikat”, a na końcu dokumentu dodać wyrazy „oryginał podpisali” i wymienić nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa lub stwierdzić nieczytelność podpisów oraz zamieścić datę wydania duplikatu i opatrzyć pieczęcią urzędową. Jeżeli szkoła posiada dokumentację przebiegu nauczania, a brak jest druku świadectwa, według wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału, duplikat wydaje się na przygotowanym przez szkołę formularzu zgodnym z treścią oryginału świadectwa. Na dokumencie, na którego podstawie wydano duplikat świadectwa, należy umieścić adnotację o wydaniu duplikatu i odnotować tożsamość osoby odbierającej duplikat, stwierdzoną na podstawie dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość. W przypadku przesyłania duplikatu pocztą doręczenie następuje listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, które dołącza się do dokumentu, na którego podstawie wydano duplikat. Duplikat ma moc oryginału i może być wydany ponownie.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (ze zm.), w szczególności § 22.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nasza szkoła prowadzona jest przez stowarzyszenie. W umowie przekazującej prowadzenie szkoły stowarzyszeniu jest zapis, że gmina przekazuje dotację w wysokości wydatków ponoszonych przez gminę na jednego ucznia w szkołach tego samego typu prowadzonych przez gminę. Pomimo, że od 1 września doszły klasy 7, dotacja udzielana stowarzyszeniu nie zmieniła się. Nasze pytanie dotyczy tego w jaki sposób uzyskać od gminy informacje nt. wysokości wydatków ponoszonych przez nią na utrzymanie ucznia w szkole prowadzonej prze gminę? Jakie wydatki ponoszone przez gminę powinny być uwzględnione w obliczeniu dotacji przekazywanej stowarzyszeniu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można przydzielić godziny dyrektorskie wynikające z ramówki ,przypisane dla I etapu kształcenia po 1 godz. w sumie w cyklu - 3 godz. (kl. I-III) dla klas IV - VI. Jednym słowem czy godz. dyrektorskie przypisane do klasy można przydzielić innej klasie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W ustawie o systemie oświaty z 7.09.1991 r. jest mowa o 3 sytuacjach, w których RP podejmuje uchwały. Czy jest coś takiego jak uchwała opiniująca i czego dotyczy?
Czy zatwierdzenie przez RP musi być podjęte uchwałą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy liceum prywatne o uprawnieniach szkoły publicznej musi wysłać arkusz organizacyjny do zaopiniowania w kuratorium?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak w roku szkolnym 2017/2018 interpretować przypisy o dniach wolnych w szkole, a konkretnie czy 2 dni rekolekcji (w naszej szkole jest Msza, a później warsztaty prowadzone z animatorami) wlicza się w te 8 dni wolnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe