Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do gimnazjum przychodzą uczniowie, którzy mają braki programowe sięgające kl. III szkoły podstawowej, nauczyciele pytają: "Jak realizować podstawę programową gimnazjum? Jak dostosowywać wymagania dla takiego ucznia i co z promocją, jeśli dziecko robi widoczne postępy, ale ciągle są one na poziomie podstaw szkoły podstawowej?"
Niestety, takie sytuacje się zdarzają – wg opinii nauczycieli - coraz częściej. Wymagania edukacyjne powinny być sformułowane w oparciu o podstawy programowe. Dostosowanie wymagań to obowiązek nauczyciela każdego przedmiotu, z którego uczeń ma trudności. Dobrą praktyką w takich sytuacjach jest pomoc uczniowi w ramach zajęć z art. 42 KN. W niektórych przypadkach niezbędna jest pomoc poradni psychologiczno-pedagogicznej (opinia ze wskazówkami do pracy), duże zaangażowanie pedagoga szkolnego i ścisła współpraca z rodzicami ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie niezbędne informacje powinno zawierać sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego - z I półrocza?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Co należy wpisywać w dzienniku lekcyjnym w sytuacji gdy uczniowie przebywają na świetlicy podczas nieobecności nauczyciela: czy zajęcia świetlicowe, czy zajęcia opiekuńczo -wychowawcze?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń w I klasie gimnazjum na świadectwie otrzymał oceny celujące z muzyki i plastyki, tym samym kończąc te przedmioty w gimnazjum. W następnym roku szkolnym, już jako uczeń klasy II, przeniósł się do innej miejscowości, i tam w szkole muzyka i plastyka realizowana była w klasie drugiej, gdzie otrzymał z tych przedmiotów oceny dobre. Czy one muszą być wpisane na świadectwie skoro są gorsze? Czy dyrektor może przepisać oceny z pierwszej szkoły i które oceny będą wpisane na świadectwie ukończenia gimnazjum?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy powołując się na pkt. 12 opisujący zadania przedszkola w nowej podstawie programowej, który brzmi" współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami uznawanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka" możliwe będzie prowadzenie zajęć z religii w ramach podstawy programowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczniowie niesłyszący są zwolnieni z drugiego języka. Z planu ramowego pozostają godziny na drugi język. Jeżeli na jeden przeznaczymy 3 godziny w całym cyklu. Na jakie inne zajęcia edukacyjne można przeznaczyć te godziny. Jeżeli w nazwie jest gimnazjum specjalne to czy mogą mieć 220 godzin techniki.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe