Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Przeszkolu udzielanej w toku bieżącej pracy powinny być odnotowywane w dzienniku zajęć przedszkola dla danej grupy realizującej podstawę programową? Czy powinien być prowadzony osobny dziennik?
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dziecku w trakcie bieżącej pracy z nim polega głównie na rozpoznawaniu i zaspakajaniu jego indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych wynikających ze specjalnych potrzeb edukacyjnych. Zaspakajanie w/w potrzeb dotyczy dostosowania wymagań oraz indywidualizacji metod i form pracy z dzieckiem. W tym wypadku wystarczy odnotować to w dzienniku zajęć grupy, do której dziecko uczęszcza. Jeśli z dzieckiem prowadzone są indywidualne zajęcia 15-30 minutowe w formie zajęć logopedycznych lub korekcyjno-kompensacyjnych, czy też innych o charakterze terapeutycznym – stanowiących daną formę udzielanej dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej - to należy prowadzić tzw. dziennik zajęć innych. Wpisuje się w nim: w porządku alfabetycznym nazwiska i imiona dzieci oraz oddział, do którego uczęszczają, adresy poczty elektronicznej rodziców i numery ich telefonów, jeżeli je posiadają, indywidualny program pracy z dzieckiem, a w przypadku zajęć grupowych – program pracy grupy, tygodniowy plan zajęć, daty i czas trwania oraz tematy przeprowadzonych zajęć, ocenę postępów i wnioski dotyczące dalszej pracy z dzieckiem oraz odnotowuje się obecność dzieci na zajęciach. Przeprowadzenie zajęć nauczyciel potwierdza podpisem
Proszę też pamiętać, że każde dziecko - bez względu na formę udzielanej mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej- ma zakładaną w przedszkolu indywidualną teczkę. Jest ona obowiązkowym dokumentem, w którym gromadzi się wszystkie dokumenty związane z udzielanym dziecku wsparciem. Są to: opinia PPP lub orzeczenie lub inna podstawa objęcia dziecka pomocą, notatki z prowadzonych rozmów z rodzicami, konsultacji z pracownikami poradni oraz wszelkie inne dowody na udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym arkusze obserwacyjne, oceny efektów udzielanej pomocy, jak i programy opracowane przez specjalistów prowadzących z dzieckiem daną formę tejże pomocy.
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 7 maja 2013r. poz. 532)
- Rozporządzenie MEN z 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2 września 2014 r. poz. 1170) - § 13. oraz § 20.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Planuję obserwować lekcje zdalnego nauczania, na co powinnam zwrócić uwagę?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Podczas wizytacji kanonicznej parafii dyrektor szkoły uczestniczył, obok księdza wizytatora, w obserwacji lekcji religii prowadzonej przez księdza katechetę. Obecnie katecheta zwrócił się do dyrektora z prośbą o wydanie pisemnej opinii na temat przeprowadzonej przez niego lekcji. Po raz pierwszy spotykam się z taką sytuacją. Czy mogę wydać taką opinię? Jeśli tak, to na jakich zasadach? Czy może to być kopia arkusza obserwacji lekcji? Bardzo dziękuję za pomoc.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy zaświadczenie dla ucznia, który uczęszcza do oddziału przygotowawczego i który nie podlega klasyfikacji rocznej w roku szkolnym 2021/2022, należy wydrukować na zwykłym białym papierze czy na druku z zielonym giloszem do druku świadectw i zaświadczeń?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Maksymalne wynagrodzenie dyrektora niepublicznej jednostki oświatowej w 2019 r. wyniesie: 8404,78 zł brutto miesięcznie w złotówkowych placówkach wychowania przedszkolnego – 14 007,97 zł brutto miesięcznie. Proszę o informację co oznacza zapis placówka złotówkowa, czy różni się od przedszkola niepublicznego ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy ma ktoś prawo zakwestionować opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wystawioną przez niepubliczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną dla dziecka beż orzeczenia o niepełnosprawności, lecz na podstawie innych deficytów (opinia została przez powołany zespół). Czy jest ryzyko nakazu zwrotu przyznanej na to wspomaganie subwencji, którą otrzymuje realizująca je niepubliczna poradnia, która tą opinię wystawiła?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe