Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Planuję obserwować lekcje zdalnego nauczania, na co powinnam zwrócić uwagę?
Zgodnie z § 23 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1658) dyrektor szkoły opracowuje na każdy rok szkolny plan nadzoru pedagogicznego, który przedstawia na zebraniu rady pedagogicznej w terminie do dnia 15 września roku szkolnego, którego dotyczy plan. Na podstawie § 23 ust. 3 pkt 4 w planie tym zawiera się informacje o zaplanowanych hospitacjach prowadzonych przez nauczycieli zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz inne zajęciach i czynnościach wynikających z działalności statutowej szkoły lub placówki.
Jeżeli hospitacja jest zaplanowana powinna być ona prowadzona i oceniana w oparciu o „standardowe” wymogi i kryteria, jakie dyrektor stosuje w normalnej sytuacji.
Jednakże z uwagi na to, że obecnie kształcenie odbywa się w oparciu o rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 493 z późn. zm.) należałoby zwrócić uwagę na aspekty realizacji zajęć z wykorzystaniem technik na odległość.
Można by ocenić metody i efekty wdrożenia uczniów w nowy system nauki, a także sposób w jaki nauczyciele korzystają ze środków porozumiewania się na odległość takich jak: poczta elektroniczna, narzędzia konferencyjne, komunikatory internetowe oraz narzędzia pracy grupowej.
Podczas obserwacji lekcji zdalnej i analizy jej efektów można skupić się na tym czy danemu nauczycielowi udało się zwiększyć efektywność nauki zdalnej, z jakich materiałów korzystał i w jaki sposób je przygotowywał dla uczniów, a także w jaki sposób sprawdzał zaangażowanie uczniów oraz systematyczność ich pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do gimnazjum przychodzą uczniowie, którzy mają braki programowe sięgające kl. III szkoły podstawowej, nauczyciele pytają: "Jak realizować podstawę programową gimnazjum? Jak dostosowywać wymagania dla takiego ucznia i co z promocją, jeśli dziecko robi widoczne postępy, ale ciągle są one na poziomie podstaw szkoły podstawowej?"
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podpowiedz w sprawie sporządzania notatki służbowej z rozmowy z nauczycielem. Może jakieś wzory kar porządkowych dla nauczyciela
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy powołując się na pkt. 12 opisujący zadania przedszkola w nowej podstawie programowej, który brzmi" współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami uznawanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka" możliwe będzie prowadzenie zajęć z religii w ramach podstawy programowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku gdy uczeń dostarczy podanie o zwolnienie z WF-u na cały rok wraz ze zwolnieniem lekarskim bez podania przyczyn ani określenia dolegliwości, dyrektor musi zwolnić ucznia z całości zajęć WF-u?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wskazanie jaką dokumentację powinien prowadzić nauczyciel współorganizujący nauczanie ucznia niepełnosprawnego (posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na Zespół Aspergera). Nauczyciel jest zatrudniony w szkole ogólnodostępnej.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe