Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zajęcia logopedyczne dla dzieci z 5 -godzinnego oddziału przedszkolnego przy SP mogą być organizowane w czasie trwania zajęć, czy powinny one odbywać się w czasie swobodnej zabawy bądź po zajęciach?
Zajęcia logopedyczne, odbywające się m.in. w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej, są prowadzone w czasie realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego, która obejmuje zarówno m.in. zabawę i naukę (załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej, Dz. U. z 2017 r., poz. 356). W zależności od potrzeb danego dziecka, takie zajęcia mogą być prowadzone w czasie każdej aktywności dziecka, podczas której jest realizowana podstawa programowa, a więc także podczas zabawy lub nauki albo w dodatkowym czasie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń klasy specjalnej w szkole ogólnodostępnej (up.lekkie + autyzm) ma oprócz edukacji zintegrowanej i religii również język obcy? W załączniku nr 2 do ramowych planów czytam: NZ 57 godz.; Rel. 6 godz.; Rewali. 30 godz., Aletrantywne met. komun. 9 godz. i gddd 4 godz. Nie ma wyszczególnionego języka obcego. Gdzie znależć info na ten temat?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Poszukuję ankiety skierowanej do nauczycieli dotyczącej oceny pracy wicedyrektora.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy ucznia z upośledzeniem lekkim można obligatoryjnie zwolnić z nauki drugiego języka obcego, czy w oparciu o prośbę rodziców?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka po 12 m-c stażu zakończonego 31.08.2019 r. w dn. 30.12.2019 r. złożyła wniosek o postępowanie kwalifikacyjne. W jakim terminie dyrektor musi dokonać analizy formalnej i po stwierdzeniu braków w jakim możliwie najpóźniejszym terminie powołać komisję kwalifikacyjną?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica jest w trzeciej klasie gimnazjum, ma orzeczenie do kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym. Rodzice zwrócili się z zapytaniem, czy można wydłużyć jej naukę, tak aby klasę trzecią realizowała przez dwa lata. Wcześniej szkoła nie dokonywała wydłużenia.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe