Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy za brak pracy domowej nauczyciel może uczniowi postawić "1"
Szczegóły oceniania powinny być regulowane zapisami w statucie.Śródroczne i roczne, a w szkole policealnej – semestralne, oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne, a śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania – wychowawca oddziału po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danego oddziału oraz ocenianego ucznia. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, jakie elementy nauczania/uczenia się podlegają ocenie.
Ocenianiu podlegają:
1) osiągnięcia edukacyjne ucznia;
2) zachowanie ucznia.
Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności.
Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:
1) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych, a w szkole policealnej – semestralnych, ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych;
2) ustalanie kryteriów oceniania zachowania;
3) ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, a także śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania;
4) ustalanie rocznych, a w szkole policealnej – semestralnych, ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania;
5) ustalanie warunków i trybu otrzymania wyższych niż przewidywane rocznych, a w szkole policealnej – semestralnych, ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
Analiza powyższego pozwala na jednoznaczne wyciągnięcie wniosku: brak pracy domowej nie jest ani wiedzą ani umiejętnością.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44b, 44.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w klasach I-III mozna oceniać uczniów tak jak w klasach IV-VI tzn stosując skalę 1-6. Pytanie dotyczy oceniania cząstkowego
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W przypadku wezwania pogotowia ratunkowego do ucznia (który źle się poczuł) - czy szkoła ma obowiązek sprawowania opieki nad nim podczas transportu karetką do szpitala?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w świetle istniejących przepisów Oświatowych lub innych Dyrektor Szkoły może zakazać wnoszenia przez uczniów telefonów komórkowych do szkoły. Zgodę na taki krok wyraziła Rada Pedagogiczna i Rada Rodziców w wyniku głosowania wszystkich rodziców uczestniczących na zebraniu szkolnym w klasach przekazując wyniki głosowania w klasach do Rady Rodziców. Samorząd uczniowski wyraził opinię negatywną. Proszę jednocześnie o podanie podstawy prawnej, która umożliwia dyrektorowi wprowadzenie zakazu wnoszenia telefonów komórkowych do szkoły lub mu na to nie pozwala.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole (podstawowa i gimnazjum) powinien być opracowany dokument Wewnątrzszkolne Zasady oceniania (wczesniej WSO), czy wystarczą zapisy w statucie dotyczące oceniania, klasyfikowania i promowania?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jedna z nauczycielek często wstrzymuje się od głosu, gdy głosujemy za przyjęciem protokołu z poprzedniej rady? W jaki sposób ją zdyscyplinować. Ostatnio wywiesiłam kartkę w pokoju, z informacją, że można się zapoznać z protokołem w gabinecie dyrektora. Oczywiście nie przyszła, nie zapoznała się, a na radzie wstrzymała się od głosu. Niepokoi mnie to, ponieważ już tak zaczynają się zachowywać 2 następne nauczycielki? Można by było czytać, ale czasami protokół z załącznikami ma 300 stron? Szkoda czasu innych nauczycieli? Jak postąpić zgodnie z prawem? W regulaminie rady pedagogicznej jest zapis, że członek rady ma się zapoznać z protokołem.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe