Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy wyjazd nad jezioro w celu integracji klasy w trakcie roku szkolnego jest traktowany jako wycieczka, czy wyjście grupowe?
Odpowiedź jest uzależniona od tego, czy wyjazd oprócz integracji klasy ma jednocześnie służyć innym celom. Wycieczka ma następujące cele, które wymienia § 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz.U. z 2018 r., poz. 1055): poznawanie kraju, jego środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii; poznawanie kultury i języka innych państw; poszerzanie wiedzy z różnych dziedzin życia społecznego, gospodarczego i kulturalnego; wspomaganie rodziny i szkoły w procesie wychowania; upowszechnianie wśród uczniów zasad ochrony środowiska naturalnego oraz wiedzy o składnikach i funkcjonowaniu rodzimego środowiska przyrodniczego, a także umiejętności korzystania z zasobów przyrody; upowszechnianie zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej oraz podnoszenie sprawności fizycznej; poprawę stanu zdrowia uczniów pochodzących z terenów zagrożonych ekologicznie; przeciwdziałanie zachowaniom ryzykownym, w szczególności w ramach profilaktyki uniwersalnej; poznawanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach. Jeśli więc przykładowo wyjazd nad jezioro nie ma na celu poznawania przez uczniów środowiska przyrodniczego, upowszechniania zasad ochrony środowiska naturalnego oraz wiedzy o składnikach i funkcjonowaniu rodzimego środowiska przyrodniczego, a także umiejętności korzystania z zasobów przyrody; upowszechniania zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej, poznawania zasad bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach, ponieważ ma służyć tylko integracji uczniów, to taki wyjazd należy potraktować jako wyjście grupowe, a nie wycieczkę.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy pozytywna opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej w sprawie realizacji obowiązku szkolnego poza szkołą jest wydawana na rok, na etap edukacyjny bo na dokumencie nie jest wpisana data ważności? Ile minut trwają jednostki i ile godzin w miesiącu mają wynosić zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej i zajęcia korekcyjno-kompensacyjne? Rewalidacja i WWR to 60 min/ 1 zajęcia zapewne. Czy wobec nowych regulacji prawnych nauczyciel wspomagający w szkole ogólnodostępnej kwalifikacje: pedagogika resocjalizacyjna studia magisterskie nadające pełne kwalifikacje pedagogiczne oraz oligofrenopedagogika studia podyplomowe: 370 godzin wykładów i ćwiczeń oraz 150 godzin praktyk ma od września uprawnienia by dalej pracować na tym stanowisku i czy może robić awans zawodowy? Rozporządzenie o wydłużonym awansie ma wejść we wrześniu 2018 zatem teraz jest bez zmian, to rozporządzenie o nauczaniu indywidualnym też jeszcze chyba jest w formie projektu? Czy dyrektor i organ prowadzący - ta sama osoba w placówce niepublicznej może w tych 2 rolach występować na egzaminie na nauczyciela mianowanego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam następujące pytanie: jak płacić nauczycielowi nadgodziny za czas rekolekcji? W planie ma np.7 godzin a zajęcia z dziećmi np.1 godzina+ pobyt w kościele tez 1 godzina.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku z wygaszaniem gimnazjów bardzo proszę o udzielenie informacji, jakie kroki powinno podjąć stowarzyszenie jako organ prowadzący publiczne gimnazjum.
Czy potrzebna jest uchwała o zakończeniu działalności szkoły i stosowna informacja do Kuratorium Oświaty?
Nadmieniam, że nasze gimnazjum uchwałą Rady Gminy w 2013 r. zostało przekazane do prowadzenia stowarzyszeniu. W trakcie swojej działalności nie zostało przekształcone, ani włączone do innej szkoły. Istnieje do wygaśnięcia jako samodzielna placówka.
Jakie są w związku z powyższym powinności dyrektora szkoły?
Proszę o wyjaśnienie powyższego problemu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy niepubliczną poradnią psychologiczno-pedagogiczną. Rodzic dziecka niepełnosprawnego, chce realizować w naszej placówce indywidualne zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze. Problem jest taki, że szkoła publiczna, w której obecnie dziecko realizuje w/w zajęcia i w obwodzie, ktorej mieszka, "straszy" matkę, że nie może przejść do nas, bo jeśli przejdzie, to skreślą dziecko z ewidencji uczniów i w ogóle jest to niezgodne z prawem.
Pytanie - jakich formalności prawnych należy by dziecko mogło spełniać u nas obowiązek szkolny? jaką dokumentację wysłać powinniśmy do szkoły macierzystej? Można prosić o wzór.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy opieka nad uczniami w czasie dyskoteki szkolnej może zostać potraktowana jako realizacja godzin "karcianych"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe