Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy wydłużenie etapu edukacyjnego przerywa realizację przez ucznia podstawy programowej? Jak wygląda wtedy ocenianie tego ucznia?
Uczniowi można wydłużyć czas trwania danego etapu edukacyjnego o jeden rok szkolny, aby pomóc jemu w realizacji podstawy programowej stosownie do jego możliwości (nie przerywa się natomiast jej realizacji). Uczeń na zakończenie pierwszego roku realizacji wydłużonego cyklu nie podlega klasyfikacji rocznej, nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej, ani świadectwa. W arkuszu ocen na pierwszej stronie należy zamieścić informację o przedłużeniu etapu edukacyjnego (§ 5 rozporządzenia MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, Dz. U. z 2012 r., poz. 204).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie kroki może podjąć dyrektor wobec nauczyciela, który nie zrealizował wszystkich godzin z art. 42 Karty Nauczyciela? Godziny rozliczane są w cyklu półrocznym, więc nauczyciele rozliczani są z nich na koniec półrocza i roku szkolnego. Co powinnam zrobić w sytuacji, kiedy nauczyciel nie zrealizuje do końca tego roku wszystkich godzin karcianych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakiej podstawie prawnej użyć w uchwale RP o dostosowaniu warunków i form przeprowadzenia egzaminu gimnazjalnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dokumenty z okresu gimnazjum (statut, procedury, regulaminy) należy uchylić uchwałą?
Co należy uczynić ze sztandarem gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z UoSO: "Art. 16 ust 3. W przypadkach uzasadnionych ważnymi przyczynami rozpoczęcie spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego może być odroczone, nie dłużej jednak niż o jeden rok." Czy istnieje katalog "ważnych przyczyn", czy też jest to indywidualna decyzja dyrektora, a także specjalistów badających dziecko w PPP.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzice dziecka autystycznego, które uczęszcza do klasy 7 SP publicznej mogą oczekiwać, że pojedzie na dwudniową wycieczkę do Wrocławia a szkoła musi zapewnić mu 24 godzinna opiekę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe