Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w roku szkolnym 2017/2018 w szkole ponadgimnazjalnej może pracować osoba jako nauczyciel chemii, która ukończyła studia mgr na kierunku ochrona środowiska i posiada uznany w 2003 r. przez Kuratorium Oświaty ukończony kierunek studiów za zbliżony w zakresie nauczania chemii?
Uznanie kwalifikacji nauczyciela przez kuratora oświaty zachowuje aktualność tylko w przypadku, gdy w 2003 r. dotyczyło pracy w szkole tego samego typu, w której obecnie nauczyciel miałby uczyć chemii (§ 28 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli, Dz.U. z 2015 r., poz. 1264 z późn. zm., § 28 projektu rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12295107). Jeśli natomiast uznanie dotyczyło pracy w szkole innego typu, dyrektor musi samodzielnie ustalić w szczególności na podstawie wpisów w indeksie i na dyplomie nauczyciela, czy zakres studiów na kierunku ochrona środowiska obejmował treści nauczanego przedmiotu – chemii w konkretnej szkole ponadgimnazjalnej; odpowiedź pozytywna oznacza posiadanie wystarczajacych kwalifikacji (§ 2 ust. 1 pkt 2, § 3 pkt 1 ww. Rozporządzenia; § 3 ust. 1 pkt 2, § 4 ut. 1 pkt 1 ww. projektu rozporządzenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy godziny tzw.karciane można realizować w soboty?
- Nauczyciel oddziału zerowego w szkole podstawowej będzie miał dzieci 5- i 6-letnie - przewaga dzieci 5-letnich - jakie powinien mieć pensum 22 czy 25 (organ prowadzący chce podwyższyć na 25 tłumacząc, że Karta N-la mówi o dzieciach 6-letnich w zerówce).
- Dzień dobry, jestem dyrektorem szkoły Gimnazjum w Warnicach i wynikł duży problem z którym nie umiem sobie poradzić. W pierwszej połowie maja czekałam na decyzje wójta w sprawie arkusza organizacyjnego, ponieważ wiązało się to z przydziałem dodatkowych godzin w tym w-f. W tym samym czasie uprzedziłam nauczycielkę ( mianowana niepełnie zatrudniona 17/18 etatu) o możliwości dalszego zmniejszenia godzin, ponieważ zmniejsza nam się liczba oddziałów. Nauczycielka przyjęła to normalnie zdając sobie sprawę z tej sytuacji. W zwiąku z dużymi uroczystościami szkoły pismo i dalsza rozmowa przełożona została na 24 maja i w tym czasie nauczycielka poszła na zwolnienie. Pismo o zmniejszeniu godzin otrzymała pocztą. Odpowiedź zwrotną od w/w nauczycielki otrzymałam 7.czerwca, w którym nie zgadza się z tą decyzją, napomknęła, że chce skorzystać z przeniesienia w stan nieczynny, ale nie jest jeszcze pewna. Ja nauczycielki nie miałam zamiaru zwolnić, ale nie mam więcej godzin. nauczycielka żąda ode mnie pisma o wypowiedzeniu a 31 maj już minął. Nie mogłam dać wcześniej wypowiedzenia bo nie znałam późniejszej decyzji nauczycielki. I co dalej, jak można wybrnąć z tej patowej sytuacji.
- Zatrudniliśmy nauczyciela (emeryt, zatrudniony na umowę o pracę od 01.09.2015r.), który został zatrudniony jako nauczyciel języka angielskiego dla uczniów posiadających opinię o potrzebie nauczania indywidualnego. Nauczanie kończy się 24.06.2016 (zapis z opinii) i data końcowa na umowie o pracę również jest 24.06.2016r. Nauczyciel podnosi kwestię, że powinien mieć umowę do 31.08.2016r , tak jak kończy się rok szkolny. Nauczyciel w czasie trwania umowy miał kilka godzin zastępstw ze względu na chorobę innego nauczyciela, czy ten fakt może mieć wpływ na sposób podpisania umowy? Która data powinna pojawić się na umowie - końca nauczania indywidualnego czy końca roku szkolnego?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W bieżącym roku szkolnym 2021/22 otrzymałam informację od pani dyrektor, że zastępstwa doraźne wszystkich nauczycieli należy rozliczać wg wymiaru godzin zawartego w aneksie. Od pracownika otrzymałam następujące wyjaśnienie: „W związku z tym, iż zmieniła się interpretacja odnośnie wypłacania za godziny zastępstw doraźnych informuję, że stawki za zastępstwa doraźne jak i godziny ponadwymiarowe są zgodne z pensum nauczyciela”. Zaznaczam, że rada miejska żadnej stosownej uchwały nie podjęła. Bardzo proszę o interpretację prawną zaistniałej sytuacji.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe