Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w ramach godz.z art.42KN można nauczycielowi zaliczyć wycieczki z uczniami organizowane w soboty?
Stanowisko MEN w sprawie sposobu wykonania przepisu art. 42 ust. 2 pkt 2 lit. a i b ustawy – Karta Nauczyciela – zaktualizowane w dniu 8 października 2009 r.
5. Rodzaje zajęć, które mogą być realizowane w ramach godzin, o których mowa
Zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego
do dyspozycji dyrektora, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 lit. a i b Karty Nauczyciela,
zdolnym lub z uczniem mającym trudności w nauce oraz zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów. Zajęcia te powinny zatem wychodzić naprzeciw indywidualnym potrzebom uczniów poprzez udzielanie im pomocy w przezwyciężaniu trudności, rozwijaniu zdolności lub pogłębianiu zainteresowań, a także poprzez sprawowanie nad nimi opieki, zależnie od potrzeb. Wspomagając się tymi godzinami szkoła podstawowa i gimnazjum może również wzbogacić ofertę świetlicy. Podjęcie decyzji w kwestii, jakie zajęcia będą realizowane w szkole w ramach godzin, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 lit. a i b Karty Nauczyciela, należy do kompetencji dyrektora szkoły.
Godzin tych nie można jednakże przeznaczyć na zajęcia obowiązkowe, opiekę nad uczniami podczas ich dowozu do szkoły, doraźne zastępstwa oraz nauczanie indywidualne.
- § 2 ust. 5a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 15, poz. 142, z późn. zm.).
To oznacza, że ostateczną decyzję w tej sprawie podejmuje dyrektor, biorąc pod uwagę potrzeby uczniów oraz powyższe wskazania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy osoba, która ma ukończone studia pierwszego stopnia z oligofrenopedagogiki, magistra z wczesnoszkolnej i przedszkolnej może prowadzić zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka? Czy musi mieć dodatkowo skończone studia z wczesnego wspomagania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkole publiczne prowadzone przez osobę fizyczną można zamknąć wyłącznie z końcem roku szkolnego i ogłaszając to min. 6 miesięcy wcześniej?
Czy istnieją jakieś okoliczności umożliwiające zrobienia tego bez spełnienia ww. warunków?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zapytanie - podstawa prawna orzeczenia o kształceniu specjalnym.
Mam sprzeczne informacje nt. podstawy prawnej orzeczeń o kształceniu specjalnym:
zamiast Dz.U. z 2017 r. poz.59 i 949,
czy powinien być:
Dz. U. z 2020 r. poz. 910.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia dodatkowe z rytmiki płatne dodatkowo przez rodziców mogą odbywać się w godzinach realizacji podstawy programowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest w jakiś sposób możliwe nadrobienie przez nauczyciela nie wypracowanych w ciągu roku tzw. 19-tej godz.?Jakie sankcje mogą spaść na takiego nauczyciela?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe