Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Stosownie do § 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania...

PORADA PRAWNA

23 września 2020 Nadzór pedagogiczny

Czy w przypadku gdy uczeń dostarczy podanie o zwolnienie z WF-u na cały rok wraz ze zwolnieniem lekarskim bez podania przyczyn ani określenia dolegliwości, dyrektor musi zwolnić ucznia z całości zajęć WF-u?

Stosownie do § 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2015 r., poz. 843 z późn. zm.) dyrektor szkoły zwalnia ucznia z wykonywania określonych ćwiczeń fizycznych na zajęciach wychowania fizycznego, na podstawie opinii o ograniczonych możliwościach wykonywania przez ucznia tych ćwiczeń wydanej przez lekarza, na czas określony w tej opinii. Dyrektor szkoły może również zwolnić ucznia z realizacji zajęć wychowania fizycznego na podstawie opinii o braku możliwości uczestniczenia ucznia w tych zajęciach wydanej przez lekarza, na czas określony w tej opinii. Jeżeli okres zwolnienia ucznia z realizacji zajęć uniemożliwia ustalenie śródrocznej lub rocznej, a w szkole policealnej - semestralnej, oceny klasyfikacyjnej, w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się „zwolniony” albo „zwolniona”.
Wynika z tego, że dyrektor dokonuje zwolnienia na podstawie zaświadczenia lekarskiego o braku możliwości uczestniczenia ucznia w zajęciach wychowania fizycznego. Nie ma tu mowy o konieczności wskazania dolegliwości, a jedynie o tym, że zaświadczenie powinno wskazywać okres, na jaki uczeń ma być zwolniony z zajęć.
Trzeba pamiętać o tym, że zwolnienie dokonywane jest przez dyrektora w formie decyzji administracyjnej.
Co istotne, każda decyzja administracyjna musi spełniać wymogi określone w art. 107 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 256 z późn. zm.).
Dokument taki musi zawierać:
• oznaczenie organu administracji publicznej, czyli nazwę i adres szkoły,
• datę wydania,
• oznaczenie stron,
• powołanie podstawy prawnej - dokument bez tego elementu jest nieważny,
• rozstrzygnięcie,
• uzasadnienie faktyczne i prawne,
• pouczenie, czy i w jakim trybie służy od decyzji odwołanie,
• podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego – w tym przypadku dyrektora szkoły lub osoby go zastępującej.
 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT