Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w ocenianiu postępów ucznia stosuje się oceny ważone?
Obowiązujące przepisy, w tym ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2020 r., poz. 1327 nie posługują się pojęciem „ocen ważonych”, a w związku z tym nie określają również, czy należy je stosować w ocenianiu postępów ucznia. Zgodnie z art. 44b ust. 5 pkt 1, ust. 6 pkt 3 i ust. 10 UoSO, ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego, które ma na celu m.in. informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie; ocenianie wewnątrzszkolne jest zamieszczone w statucie każdej szkoły oraz określa zasady ustalania ocen bieżących. W związku z tym dana szkoła do oceniania postępów uczniów stosuje sposób bieżącego oceniania wynikający z jej statutu; w jego treści należy więc poszukiwać odpowiedzi na pytanie, czy dopuszczalne jest stosowanie ocen ważonych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinna wyglądać koncepcja pracy szkoły?
- Pytanie dotyczy zniszczonych podręczników z dotacji w klasach od 5 - 6. Nie wiemy w jaki sposób formalny należy wymagać od rodziców zwrotu kosztów zakupu podręczników z dotacji. Na jakie konto powinno być dokonana wpłata za zniszczony podręcznik - czy na konto szkolne, czy ma to być osobne konto w Gminie. Kto powinien decydować gdzie takie opłaty powinny być dokonywane (czy jest to w gestii dyrektora szkoły, czy powinien tę sprawę rozwiązać Organ prowadzący czyli Gmina). Czy po dokonaniu opłaty za zniszczony podręcznik możemy zamówić dla takiego ucznia nowy podręcznik?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Sytuacja dotyczy szkoły niepublicznej - Jaka jest droga administracyjna w sytuacji, gdy dziecko 6-letnie zostało zapisane do klasy 1? Po dwóch tygodniach rodzice stwierdzili, że jednak dziecko nie jest gotowe na szkołę i chcą przepisać dziecko do klasy 0. Czy wystarczy wniosek rodziców, decyzja dyrektora o skreśleniu dziecka z listy uczniów klasy 1 i zapisania na listę wychowanków klasy 0 oraz poinformowanie szkoły rejonowej, że dziecko nie realizuje obowiązku szkolnego, tylko obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy woźna może sprawować opiekę na wycieczce szkolnej z nauczycielem (nauczyciel jest kierownikiem)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę wydłużyć etap edukacyjny dla ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym, który obecnie jest w klasie III gimnazjum? Proszę o wyjaśnienie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe