Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń zdający w tym roku szkolnym maturę mający stare orzeczenie z poradni( np. ze szkoły podstawowej) psychologiczno-pedagogicznej o dysfunkcjach może na jego podstawie liczyć na dostosowanie warunków matury do jego potrzeb?
Przepis stanowi, że opinia/orzeczenie powinno być wydane nie wcześniej niż 4 lata przed terminem egzaminu maturalnego i nie później niż do końca września roku szkolnego, w którym jest przeprowadzany egzamin maturalny.
Rozporządzenie z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
§ 59. 1. Absolwenci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się mają prawo przystąpić do egzaminu maturalnego w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych absolwenta, na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, albo niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym niepublicznej poradni specjalistycznej, spełniającej warunki, o których mowa w art. 71b ust. 3b ustawy.
2. W przypadku absolwentów posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania dostosowanie warunków i formy przeprowadzania egzaminu maturalnego do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych absolwenta może nastąpić na podstawie tego orzeczenia.
3. Opinia, o której mowa w ust. 1, powinna być wydana przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnię specjalistyczną, nie później niż do końca września roku szkolnego, w którym jest przeprowadzany egzamin maturalny, i nie wcześniej niż na 4 lata przed terminem egzaminu maturalnego.
4. Opinię, o której mowa w ust. 1, przedkłada się dyrektorowi szkoły wraz z deklaracją, o której mowa w § 63 ust. 1.
§ 63.2. Uczeń (słuchacz), który zamierza przystąpić do egzaminu maturalnego bezpośrednio po ukończeniu szkoły, składa deklarację przewodniczącemu zespołu egzaminacyjnego, o którym mowa w § 64 ust. 1, a absolwent, który ukończył szkołę we wcześniejszych latach - dyrektorowi szkoły, którą ukończył. Wstępną deklarację uczeń (słuchacz) lub absolwent składa nie później niż do dnia 30 września, a ostateczną deklarację nie później niż do dnia 7 lutego roku szkolnego, w którym zamierza przystąpić do egzaminu maturalnego. Absolwent, który ukończył szkołę we wcześniejszych latach, może nie składać wstępnej deklaracji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Na jakim druku powinien być założony i prowadzony arkusz ocen ucznia, który przyszedł z innej szkoły do klasy czwartej w roku szkolnym 2019/2020?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole podstawowej - (kl. od 0 do VI) w związku ze zmianami prawa oświatowego .... gmina ma obowiązek utworzenia oddziału kl. I (będzie to mała grupa licząca 5 - 6 uczniów)? Czy może podjąć decyzję o dowożeniu tej grupy dzieci do innej szkoły na terenie gminy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prosze o wyjasnienie kwestii tzw. godzin karcianych a konkretnie wymiaru czasowego.Od pazdziernika zajecia dydaktyczne w naszej szkole realizowalismy w wymiarze 45 min. a opiekuncze 60 min.We wrzesniu wszyscy realizowalismy 60 min.Na ostatniej naradzie dyrektorow pani inspektor z Wydzialu Oswiaty Poznan Stare Miasto zakomunikowala dyrektorom szkol,ze wszyscy mamy prowadzic zajecia 60 min. bez wzgledu na ich charakter ,a dodatkowo odrobic po 15 min. kazda godz. realizowana w wymiarze 45 min.Jednoczesnie nie podala zadnej postawy prawnej stad dyrektor zakomunikowal i zobowiazal do wykonania tej ustnej dyspozycji w zwiazku z taka sytuacja prosimy odefinitywne wyjasnienie tej kwestiiDziekuje i pozdrawiam
- Czy dyrektor szkoły ustalając przydział godzin dla ucznia liceum ogólnokształcącego objętego nauczaniem indywidualnym ma obowiązek przydzielić mu godziny z wszystkich zajęć edukacyjnych jakie posiada klasa w cyklu kształcenia? Czy w cyklu kształcenia tego ucznia może zabraknąć np. przysposobienia obronnego, albo informatyki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W oddziale przedszkolnym dziecko z opinią PPP ma przydzieloną 1 godzinę zajęć korekcyjno kompensacyjnych. Czy może realizować tygodniowo 45minut (20 minut i 25 minut), czy powinno realizować 2 razy po 30 minut czyli łącznie 60 minut.Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe