Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy może powtarzać klasę pierwszą i drugą, każdą po jednym roku, a w klasie trzeciej mieć wydłużenie zgodne z § 5 rozp.w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół z 28 marca 2017 r.
Procesura klasyfikowania i promowania w szkole specjalnej przysposabiającej do pracy dla uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościmi sprzężonymi musi być uregulowana w statucie szkoły. Albowiem przepisów rozporządzenia MEN z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. z 16 sierpnia 2017 poz. 1534) - nie stosuje się do dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim. Konieczne są więc zapisy w statucie określające (min. na podstawie warunków realizacji podstawy programowej), że:
1. Ocenianiu podlegają:
- osiągnięcia edukacyjne ucznia, polegające na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej
i realizowanego w szkole programu nauczania, uwzględniających tę podstawę;
- zachowanie ucznia, polegające na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i obowiązków ucznia określonych w statucie szkoły;
2. Ocenianie bieżące funkcjonowania ucznia prowadzone jest podczas spotkań zespołu nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniem.
3. W ocenianiu postępów ucznia z zajęć edukacyjnych ocena bieżąca jest oceną opisową.
4. Roczną ocenę podsumowującą naukę w danym roku szkolnym dokonuje się w Arkuszu oceny opisowej. Zapis w arkuszu zgodny jest z zapisem na świadectwie szkolnym.
5. Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych
z powodu nieobecności na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
6. Uczeń nieklasyfikowany z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności nie otrzymuje promocji do następnej klasy.
Zatem, istnieje możliwość niepromowania ucznia, ale pod warunkiem, że spełnione zostały warunki określone powyżej i zapisane w statucie szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W Technikum od roku szkolnego 2019/2020 chcemy wprowadzić kształcenie w tzw. Policyjnej Klasie Mundurowej przedmiotu „edukacja policyjna”.
Treści nauczania będą realizowane w oparciu o program nauczania wydany przez Komendanta Głównego Policji.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2017r. poz.703) dyrektor może realizować te zajęcia jako zajęcia uzupełniające (załącznik nr 5, pkt 6) lub jako zajęcia dodatkowe z godzin organu prowadzącego (§ 3 ust 1, pkt 2).
Założenia jest takie, aby zajęcia były realizowane jako zajęcia międzyoddziałowe (uczniowie klas pierwszych kształcący się w różnych zawodach uczestniczą w zajęciach na zasadzie dobrowolności). Czy takie rozwiązanie jest możliwe, aby uczniowie, którzy chcą się uczyć przedmiotu „edukacja policyjna” mogli go wybrać na takich samych zasadach jak religię lub wdż?
Jaka jest procedura wpisania przedmiotu uzupełniającego do szkolnego zestawu programów nauczania tak, aby można go było wpisać na świadectwie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy do klasy terapeutycznej w gimnazjum może uczęszczać uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z jakich przedmiotów, uczeń spełniający obowiązek szkolny poza szkołą (tzw. nauczanie domowe), powinien zdawać egzamin klasyfikacyjny? Z przepisów wynika, iż z przedmiotów obowiązkowych, oprócz plastyki, muzyki, w-fizycznego, a co z religią? Pytanie dotyczy szkoły podstawowej, kl. VI.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Poradnia psychologiczno-pedagogiczna wydała orzeczenie dla dziecka niepełnosprawnego objętego edukacją domową. Jak wygląda realizacja zaleceń z orzeczenia – kto je realizuje i kto ponosi koszty?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy każda szkoła podstawowa ma obowiązek zapewnić opiekę świetlicową? Mam tutaj na myśli podjęcie nauki przez dzieci 6 letnie w klasach pierwszych. Chcę zauważyć , że nasza szkoła jest małą szkołą wiejską prowadzoną przez stowarzyszenie, a godziny świetlicy są dodatkowym obciążeniem finansowym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe