Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń nieklasyfikowany ze wszystkich przedmiotów ze względu na bardzo niską frekwencję w ciągu roku szkolnego otrzymuje ocenę z zachowania?
Ocena z zachowania nie jest uzależniona od ocen z zajęć edukacyjnych i nie ma związku z klasyfikowaniem i promowaniem ucznia, powinna więc zostać wystawiona, ponieważ brak jest ustawowego zwolnienia od jej ustalenia – art. 44f ust. 8 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2018 r., poz. 1457 ze zm.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zwracam się z prośbą o pomoc w interpretacji art.44o. Czy w przypadku zaistnienia sytuacji opisanej w ust. uczeń otrzymuje świadectwo z adnotacją "nie otrzymał promocji" ?
z góry dziękuję za odpowiedź.
Art. 44o. 1. Uczeń klasy I-III szkoły podstawowej otrzymuje w każdym roku szkolnym promocję do klasy programowo wyższej.
2. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych poziomem rozwoju i osiągnięć ucznia w danym roku szkolnym lub stanem zdrowia ucznia, rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I-III szkoły podstawowej, na wniosek wychowawcy oddziału po zasięgnięciu opinii rodziców ucznia lub na wniosek rodziców ucznia po zasięgnięciu opinii wychowawcy oddziału.
3. Na wniosek rodziców ucznia i po uzyskaniu zgody wychowawcy oddziału albo na wniosek wychowawcy oddziału i po uzyskaniu zgody rodziców ucznia rada pedagogiczna może postanowić o promowaniu ucznia klasy I i II szkoły podstawowej do klasy programowo wyższej również w ciągu roku szkolnego, jeżeli poziom rozwoju i osiągnięć ucznia rokuje opanowanie w jednym roku szkolnym treści nauczania przewidzianych w programie nauczania dwóch klas.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy pielęgniarka może sama sprawować opiekę nad uczniami pod nieobecność nauczyciela, lub prowadzić zajęcia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Które wymagania poszczególnych obszarów obowiązują dla Młodzieżowych Domów Kultury i jaki ich zakres musi być zrealizowany na poziom D i B?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel ( oligofrenopedagog+ przygotowanie pedagogiczne, zdobyte na studiach podyplomowych, oraz ukończone studia wyższe na innym kierunku nie pedagogicznym) ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć edukacyjnych z podopiecznymi ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego (funkcjonowania w środowisku, muzyki z rytmika, plastyki i techniki) oraz zajęć rewalidacyjnych lub rewalidacyjno-wychowawczych, z uczniami z niepełnosprawnością w stopniu głębokim, z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy należy przeprowadzać egzaminy klasyfikacyjne po I semestrze, mimo,iż ten przedmiot będzie jeszcze kontynuowany w II semestrze?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe