Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń, który realizuje nauczanie indywidualne w domu powinien zdawać egzaminy klasyfikacyjne na zakończenie I półrocza lub na koniec roku szkolnego?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
§ 17. 1. Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
2. Uczeń nieklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny.
3. Na wniosek ucznia nieklasyfikowanego z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności lub na wniosek jego rodziców (prawnych opiekunów) rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin klasyfikacyjny.
4. Egzamin klasyfikacyjny zdaje również uczeń:
1) realizujący, na podstawie odrębnych przepisów, indywidualny tok nauki;
2) spełniający obowiązek szkolny lub obowiązek nauki poza szkołą.
Rozporządzenie mówi o następujących przypadkach konieczności zdawania egzaminu klasyfikacyjnego:
a) kiedy niemożliwe jest wystawienie ocen klasyfikacyjnych z powodu absencji ucznia ponad 50%,
b) gdy uczniowi przyznano indywidualny tok lub program nauki,
c) jeśli spełnia obowiązek nauki lub szkolny poza szkołą.
Nauczanie indywidualne nie zalicza się do w/w przypadków, co oznacza, że uczeń otrzymuje oceny bieżące i cząstkowe wg obowiązujących przepisów, nie zdaje zatem egzaminów klasyfikacyjnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy ocena pracy nauczyciela wg. nowych przepisów jest obowiązkowa? I czy należny dokonywać oceny pracy co 3 lata?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń ma upośledzenie w stopniu głębokim i jest objęty indywidualnymi zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi w wymiarze 10 godzin tygodniowo. Zajęcia są zalecone w orzeczeniu przez Poradnię Psychologiczną na okres 5 lat od 2012 do 2017 roku. 23 czerwca 2015 uczeń kończy 18 lat. Rodzice chcą zrezygnować z zajęć rewalidacyjno-wychowawczych zaleconych dla ucznia. Jaka jest procedura rezygnacji rodziców z wyżej wymienionych zajęć? Co powinni zrobić rodzice,żeby zrezygnować z zajęć-wystarczy oświadczenie rodziców-czy też zmieniające orzeczenie poradni? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który pełni funkcję Społecznego Inspektora Pracy (SIP) może jednocześnie pełnić funkcję prezesa ogniska Związku Nauczycielstwa Polskiego? Czy te dwie funkcje nie kolidują ze sobą (pełnione przez tę samą osobę w tym samym zakładzie pracy)? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli uczeń z orzeczeniem o kształceniu specjalnym ma 2 godziny rewalidacyjne oraz zalecenie zajęć logopedycznych czy w ramach tych zajęć można realizować 1 godz rewalidacji i 1 godz zajęć logopedycznych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko w I kl. szkoły podstawowej niepełnosprawność intelektualna w stopniu znacznym-nauczanie indywidualne,
czy może być dopisane do oddziału edukacyjno-terapeutycznego (dziennik) gdzie mamy dzieci z gimnazjum i nauczyciel z tego oddziału realizuje z nim zajęcia indywidualne, czy dziecko to powinno być dopisane do oddziału gdzie jest szkoła podstawowa, a mimo to nauczyciel inny niż pracujący w tym oddziale może realizować z nim zajęcia indywidualne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe