Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń klasy III, który ma 90% nieobecności w szkole w ciągu roku szkolnego może być nieklasyfikowany do klasy IV? Proszę o wyjaśnienie i podanie podstawy prawnej.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.)
§ 11. 1. Klasyfikacja śródroczna polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania, i zachowania ucznia oraz ustaleniu - według skali określonej w statucie szkoły - śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
(...)
4. Klasyfikacja roczna w klasach I-III szkoły podstawowej polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych z zajęć edukacyjnych i zachowania ucznia w danym roku szkolnym oraz ustaleniu jednej rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, zgodnie z § 13 ust. 3 i § 15 ust. 4.
(...)
§ 17. 1. Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
Uczeń kl. 3 szkoły podstawowej także podlega klasyfikacji polegającej na podsumowaniu jego osiągnięć. Jeśli nie ma zatem możliwości klasyfikowania z powodu absencji wynoszącej powyżej 50%, uczeń nie jest klasyfikowany na podstawie § 17.
Jednak należy przy tym zwrócić uwagę na fakt, że główną przyczyną nieklasyfikowania jest brak ocen (z powodu absencji).
Zadaniem szkoły jest stworzenie dziecku szansy nadrobienia braków oraz przystąpienia do egzaminu klasyfikacyjnego. Szkoła powinna wyczerpać wszystkie możliwości w dążeniu do tego, by pomóc uczniowi, który z powodu choroby (lub z innych obiektywnych przyczyn) nie uczęszczał do szkoły, zwłaszcza, że chodzi o dziecko z kl. 1-3 szkoły podstawowej, czyli o ucznia, który sam nie poradzi sobie z trudnościami.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy tematy podczas zdalnego nauczania wpisujemy do dziennika lekcyjnego papierowego? Uczennica ma nauczanie indywidualne, również zajęcia rewalidacyjne były prowadzone w domu dziewczynki, jak w chwili obecnej, czyli od 18 maja je prowadzić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel który jest zatrudniony w przedszkolu do nauczania j. angielskiego na 3 godz. tyg., a nie pracuje u nas jako nauczyciel wych. przedszkolnego, to jego pensum wynosi 3/25, czy 3/18?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Korzystamy z programu do wypisywania świadectw i arkuszy ocen, czy możliwe jest wklejenie tejże oceny opisowej w kl I-III do dziennika zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jakim stopniu obowiązują szkołę niepubliczną o uprawnieniach szkoły publicznej przepisy wynikające z z ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach? Czy część zajęć (poza orzeczeniami i opiniami) np. zajęcia z logopedą mogą być w takiej placówce płatne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor Zespołu Szkół wybiera się do sanatorium na trzy tygodnie. Wcześniej kilkakrotnie był na kilkutygodniowym zwolnieniu lekarskim. W jaki sposób powinien dokonać przekazania obowiązków wicedyrektorowi? Czy przekazuje obowiązki jednemu wicedyrektorowi czy obu wicedyrektorom? Proszę o podanie przykładowego wzoru pisma oraz podanie podstawy prawnej.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe