Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń IIIklasy gimnazjum ur. 29.12.1989r. z niepełnosprawnością sprężoną (niepełnosprawność umysłowa w stopniu umiarkowanym i niepełnosprawność ruchowa) nabytą po wypadku komunikacyjnym (2005r.), może kontynuować dotychczasową naukę w Publicznym Gimnazjum do jego ukończenia w czerwcu 2011r. Opinia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej z 6.10.2010r. zaleca zapewnienie nauki do końca gimnazjum z kontynuacją nauczania indywidualnego kształcenia specjalnego dla ucznia z upośledzeniem umyslowym w stopniu umiarkowanym.
Zgodnie z zaleceniem poradni oraz dla dobra ucznia szkoła powinna umożliwić ukończenie gimnazjum, co pozwoli mu kontynuować naukę zgodnie ze znowelizowanymi przepisami w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki we wszystkich typach szkół. Ponieważ uczeń niepełnosprawny, który przed dniem 1 września 2012 r. rozpocznie naukę w szkole ponadgimnazjalnej, będzie mógł kontynuować naukę do końca roku szkolnego, w którym kończy 24. rok życia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor szkoły może przeprowadzić niezapowiedzianą obserwację kontrolną? Jakie rozporządzenie lub ustawa to normuje? Czy w przypadku skarg rodziców na pracę nauczyciela można to zastosować?
Czy w procedurze obserwacji zajęć nauczyciela informacja o tym, że może być przeprowadzona taka obserwacja, wystarczy jako dokument? Szczególnie, gdy nauczyciel traktuje kontrolne obserwacje jako nagonkę.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, bardzo proszę o zajęcia stanowiska w sprawie kwalifikacji niezbędnych do pełnienia funkcji nauczyciela wspomagającego w klasie integracyjnej, do której uczęszczają uczniowie z różnymi rodzajami niepełnosprawności(uczeń niedowidzący, uczeń z afazją motoryczną, uczeń z zespołem Aspergera, uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim). Czy taką funkcję może pełnić nauczyciel oligofrenopedagog, przy założeniu, że zajęcia rewalidacyjne będą prowadzone przez nauczycieli posiadających kwalifikacje zgodnie z rodzajem niepełnosprawności uczniów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka po 12 m-c stażu zakończonego 31.08.2019 r. w dn. 30.12.2019 r. złożyła wniosek o postępowanie kwalifikacyjne. W jakim terminie dyrektor musi dokonać analizy formalnej i po stwierdzeniu braków w jakim możliwie najpóźniejszym terminie powołać komisję kwalifikacyjną?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W ostatnim pytaniu, sprawdzonym 10.05.2019 roku nie chodziło wyłącznie o orzeczenia. Oczywistym jest, iż dyrektor jako przewodniczący zespołu, zapoznając się z dokumentacją, może wnieść też swoje uwagi do orzeczenia - zna sprawę, jest decydentem. A co począć w przypadku dopisywania wniosków do opinii (zwykła opinia bez rangi orzeczenia, nie mówimy o WWRD), dyrektor nie widzi dziecka, nie posiada danych świeżych z wywiadu, nie dokonywał obserwacji dziecka oraz nie tworzył hipotez diagnostycznych, a psycholodzy też nie wszystko notują. Wnioski, jakie psycholog zawiera w opinii nie mogą naruszać interesu zarówno dziecka, jak i rodziców i nie zwalnia z tego żadne rozporządzenie MEN. Jak rozmawiać nt. nadmiernej ingerencji w diagnozę czy wnioski konkretnego specjalisty w przypadku zwykłych opinii? Czy dyrektor takich "poprawek" (swoich uwag) nie powinien omówić z zespołem diagnozującym?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jaki jest wymiar zatrudnienia specjalistów w szkole liczącej 70 uczniów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe