Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń III klasy Szkoły Przysposabiającej do Pracy, który miał już wydłużony etap edukacyjny może jeszcze po nim powtarzać klasę III. Efekty edukacyjne nie są zadowalające i uczeń nie opanował wiadomości i umiejętności opisanych w podstawie programowej.
Wydłużenie etapu edukacyjnego uczniowi specjalnej szkoły przysposabiającej do pracy nie jest tożsame z powtarzaniem przez ucznia klasy. § 5 ust.1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U . z 2017r. poz.703) stanowi, że uczniowi specjalnej szkoły przysposabiającej do pracy można wydłużyć etap edukacyjny o jeden rok. Zgodnie z brzmieniem przepisu art. 44q ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz.U. z 2017r. poz.2198 z późn.zm.) o ukończeniu szkoły przez ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność umysłową w stopniu umiarkowanym lub znacznym, postanawia rada pedagogiczna, uwzględniając ustalenia zawarte w IPET. Podejmując decyzję o niepromowaniu ucznia należy także wziąć pod uwagę wiek ucznia. W myśl § 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017r. poz.1578) kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkole ponadpodstawowej może być prowadzone do końca roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym uczeń kończy 24. rok życia.
W świetle przywołanych przepisów uczeń specjalnej szkoły przysposabiającej do pracy może powtarzać klasę III, pomimo iż wcześniej miał wydłużony etap edukacyjny.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz.U. z 2017r. poz.2198 z późn.zm.).
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U . z 2017r. poz.703).
3. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017r. poz.1578).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinna wyglądać prawidłowo sporządzona decyzja o skreśleniu ucznia z listy uczniów szkoły? Jaką należy podać podstawę prawną?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy wszystkie procedury i regulaminy przedszkolne mają być wprowadzane poprzez zarządzenia dyrektora?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń 5-letni uczęszczający za zgodą rodziców do oddziału przedszkolnego grupującego dzieci 6-letnie, może jako dziecko 6-letnie przejść do klasy pierwszej czy będzie musiał jeszcze raz powtarzać rok w zerówce?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła podstawowa, która jest z dniem 1 września zostanie przekształcona w szkołę filialną innej szkoły, musi mieć swój statut, czy też statut placówki, pod którą będzie podlegać?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel napisał pismo do dyrektora w sprawie aby ująć jego osiągnięcia z prowadzenia przez niego zespołu teatralnego do sprawozdania z planu nadzoru. Nadmieniam, że wszystkie osiągnięcia zespołów są w protokole podsumowujących rok szkolny i stanowią załączniki podobnie jak sprawozdanie z nadzoru. Czy dyrektor musi przy najbliższej radzie poprosić o wyrażenie opinii rady o wpisanie do sprawozdania czy wystarczy odpowiedz dla nauczyciela, że znajduj a się one w załączniku do protokołu i nie muszą być w sprawozdaniu nadzoru, który odnosi się do planu nadzoru?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe