Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń branżowej szkoły I stopnia klasy wielozawodowej mający status ucznia młodocianego może być objęty indywidualnym nauczaniem? Uczeń realizuje praktyczną naukę zawodu na podstawie umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego zawartej przez ucznia z pracodawcą, otrzymuje wynagrodzenie za pracę, podlega przepisom kodeksu pracy odnośnie czasu pracy, czy pracodawca musi wyrazić zgodę, co z wynagrodzeniem ucznia?
Zgodnie z art. 127 ust. 2 ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.) indywidualnym nauczaniem obejmuje się młodzież, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły.
Branżowa szkoła I stopnia jest zaliczania do szkół dla młodzieży, mimo że kształci także młodocianych pracowników.
W indywidualnym nauczaniu realizuje się wszystkie obowiązkowe zajęcia edukacyjne wynikające z ramowego planu nauczania danego typu i rodzaju szkoły, dostosowane do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia.
Na podstawie § 7 ust. 2 rozporządzenia Minister Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2017 r., poz. 1616 ze zm.) w przypadku ucznia branżowej szkoły I stopnia dyrektor szkoły (nie pracodawca) określa sposób realizacji zajęć prowadzonych w ramach praktycznej nauki zawodu. Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania realizowanych z uczniem wynosi dla uczniów szkół ponadpodstawowych – od 12 do 16 godzin.
Uczeń, który wykonuje w ramach umowy pracę winien otrzymać wynagrodzenie od pracodawcy (chyba, że przedstawił pracodawcy zwolnienie lekarskie związane z chorobą – tzw. L4).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1. Czy drukowanie arkuszy ocen należy wykonać jedno- czy dwustronnie;
2. Jaką formę wpisu należy przyjąć w wierszu 59 i 60 arkusza ocen dla ucznia technikum (MEiN-I/50/2), który przystąpił lub nie przystąpił do egzaminu zawodowego. Proszę podać wzór zapisu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź czy fizjoterapeuta zatrudniony w Niepublicznym Ośrodku Rehabilitacyjno-Wychowawczym musi posiadać przygotowanie pedagogiczne i oligofrenopedagogikę prowadząc zajęcia z rehabilitacji ruchowej w ramach zajęć rewalidacyjnych i innych tu mam na myśli zajęcia z dziećmi głęboko niepełnosprawnymi intelektualnie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy od 1 września 2018 r. nauczyciel, który prowadzi zajęcia rewalidacyjne nadal będzie mieć pensum 18?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowi, który ma orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego i orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego należy na świadectwie napisać adnotację: uczeń realizował program dostosowany do indywidualnych możliwości i potrzeb na podstawie orzeczenia... wydanego przez zespół......"
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- WITAM, PROSZĘ O PODANIE PODSTAWY PRAWNEJ ODNOŚNIE KONIECZNOŚCI OPINIOWANIA PRZEZ RADĘ PEDAGOGICZNĄ ARKUSZA ORGANIZACYJNEGO SZKOŁY I ODPOWIEDŹ NA PYTANIE: KIEDY TAKI ARKUSZ NALEŻY OPINIOWAĆ- PRZED ZŁOŻENIEM DO ORGANU PROWADZĄCEGO W KWIETNIU, PO ZATWIERDZENIU PRZEZ ORGAN W MAJU, CZY W SIERPNIU PRZED ROZPOCZĘCIEM NOWEGO ROKU SZKOLNEGO. POZDRAWIAM.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe