Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy szkoła podstawowa prowadzona przez stowarzyszenie ma obowiązek posiadania konta na ePUAP?
Na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2021 r., poz. 670) podmiot publiczny, organizując przetwarzanie danych w systemie teleinformatycznym, jest obowiązany zapewnić możliwość przekazywania danych również w postaci elektronicznej przez wymianę dokumentów elektronicznych związanych z załatwianiem spraw należących do jego zakresu działania, wykorzystując informatyczne nośniki danych lub środki komunikacji elektronicznej (np. ePUAP). Podmioty publiczne wymienia art. 2 ww. ustawy, który nie zalicza do nich szkół prowadzonych przez stowarzyszenie. Taki podmiot nie musi posiadać konta na ePUAP.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń realizuje obowiązek szkolny w formie nauczania indywidualnego- ma zaleconą psychoterapię, terapię rodzinną. Z naszych ustaleń wynika, że żadna z nich się nie odbywa. Jest ogromny problem z realizacją zajęć, ponieważ uczeń zamyka się w łazience albo leży w łóżku. Ponieważ z wielu przedmiotów nie mógł zostać sklasyfikowany - z uwagi na jego specyficzną sytuację - wydłużony został termin klasyfikacji do końca sierpnia. Nauczyciele przygotowali dostosowane zagadnienia, dyrektor przydzielił dodatkowe godziny na omówienie kwestii związanych z egzaminem, udzielono uczniowi informacji, że na egzaminie otrzyma również pomoc nauczyciela. Dyrektor spotkał się z matką ucznia, przedstawił ustalenia RP- z uwagi na przerwaną terapię (matka stwierdziła, że podczas wakacji nie będzie potrzebna) do ucznia skierowano psychologa szkolnego w celu pracy nad motywacją, udzielenia mu wsparcia i pomocy. Psychologowi udało się spotkać raz z uczniem, w czasie kolejnych wizyt uczeń przebywał w łazience. Matka twierdzi, iż uczeń jest przytłoczony ilością materiału- mimo, że nauczyciele, przyjmując za priorytet zdrowie ucznia, przygotowali najprostsze pytanie i zadania, te konkretnie lub tego typu, które będą na egzaminie. Z naszych ustaleń wynika, że uczeń popołudniu spotyka się z kolegami, jeździ na motorze. Matka wycofuje się z kontaktów ze szkołą, unika rozmów, nie odbiera telefonów. Dyrektor na 1 lipca wyznaczył spotkanie zespołu nauczycieli uczących z matką i ze specjalistami, którzy ewentualnie pracują z dzieckiem lub rodziną, i których matka może na to spotkanie zaprosić w celu podsumowania efektów pracy, ustalenia terminów egzaminów klasyfikacyjnych. Uczeń ma bardzo dużo nieobecności, nauczanie indywidualne jest od maja i nie jest realizowane w sposób oczekiwany- jeśli lekcje się odbywają, uczeń nie jest przygotowany, mimo wszelkiej przychylności szkoły i starań o zabezpieczenie dobra dziecka, może się okazać, iż na egzaminie nie będzie żadnej podstawy do ocen pozytywnych, lub uczeń, np. zamknie się w jakimś pokoju i egzamin nie będzie mógł zostać przeprowadzony. Czy poza skierowaniem sprawy do Sądu Rodzinnego jest inne rozwiązanie tej sytuacji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pracownicy niepedagogiczni (sprzątaczki, woźny, kucharka, pomoce kuchenne) w czasie zawieszenia zajęć w związku z korona wirusem muszą świadczyć pracę w szkole. Czy dyrektor może częściowo zwolnić ich z tego obowiązku (mogą pracować krócej tzn. zamiast 8h to 6h)? Co znaczy, że pracownik może być w gotowości do pracy? W jaki sposób będzie obliczone jego wynagrodzenie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące gromadzenia dokumentacji uczniów, którzy przenoszą się do innej szkoły. Dotychczas sekretariat przekazywał uczniowi zmieniającemu szkołę pełną dokumentację, łącznie z wnioskiem o przyjęcie do szkoły. Można powiedzieć, że w szkole ślad po takim uczniu pozostawał tylko w arkuszach oraz dzienniku. Czy sekretariat nie powinien archiwizować przynajmniej kopii dokumentów takiego uczni?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- We wniosku o przyjęcie dziecka do przedszkola widnieje zapis "wnioski przyjmowane są w sekretariacie przedszkola w terminie od... do...". Czy komisja powinna rozpatrzyć wniosek który wpłynął po terminie, ale wysłany został w ostatnim dniu przyjmowania wniosków (data stempla pocztowego)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Fundacja prowadzi przedszkole niepubliczne. Chcą utworzyć drugie przedszkole dla dzieci niepełnosprawnych w tym samym budynku co pierwsze, jako działalność gospodarczą. Czy potrzebują osobną dokumentację (odbiory, sanepid itp) czy mogą wykorzystać dokumenty z pierwszej placówki?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe