Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy szkoła może/ musi udostępnić i w jaki sposób fakturę zakupu środków czystości oferentowi który przegrał postępowanie „ zapytanie o cenę” na zakup środków czystości? Szkoła przeprowadziła postępowanie (nie z ustawy o zamówieniach publicznych, a wg. wewnątrzzakładowych procedur –wartość zamówienia poniżej 30 tys. euro ) na zakup i dostawę środków czystości. Przystąpiły 3 firmy, wybrano ofertę najkorzystniejszą, poinformowano o wynikach wszystkich. Po 3 tygodniach oferent, który przegrał domaga się kserokopii oferty, faktury zakupu i zapowiada, że będzie kontrolował asortyment zakupu. Proszę o odpowiedź na pytanie i podstawę prawną: 1. Czy szkoła może/ musi udostępnić i w jaki sposób fakturę zakupu środków czystości oferentowi który przegrał postępowanie o zapytanie o cenę na zakup środków czystości mimo, że został poinformowany o wynikach? 2. Czy oferent który brał udział w postępowaniu i przegrał może sprawdzić ilość i asortyment dostarczonego towaru?
W ogłoszeniu o przetargu należy określić czas, miejsce, przedmiot oraz warunki przetargu albo wskazać sposób udostępnienia tych warunków (art. 701 § 2 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, Dz. U. z 2014 r., poz. 121). Organizator od chwili udostępnienia warunków jest obowiązany postępować zgodnie z postanowieniami warunków przetargu. Jeśli w warunkach przetargu zostało zastrzeżone, że oferenci, którzy nie wygrali przetargu, będą uprawnieni do zapoznania się z treścią faktur potwierdzających zakup od oferenta, który wygrał przetarg, należy okazać fakturę do wglądu. W razie braku takiego zastrzeżenia w warunkach przetargu, nie ma obowiązku udostępniania faktur. To samo dotyczy realizacji umowy – nie ma obowiązku udzielania informacji oferentowi, który przegrał, w jaki sposób umowa jest wykonywana, o ile nie wynika to z warunków przetargu. Także ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907) nie reguluje żadnego trybu kontroli wykonania umowy przetargowej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W związku z likwidacją i wykreśleniem z ewidencji Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1, a tym samym utworzeniem w to miejsce nowej Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 prowadzonej przez nowy organ,zwracamy się z prośbą o udzielenie nam wskazówek jakie działania należy podjąć, aby dokumenty NPPP nr1 zostały przekazane NPPP nr 2. Zgodnie z art. 84 pkt 4 ustawy dokumentację należy przekazać organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny ( w tym wypadku proszę o przesłanie procedur przekazania).
Nasi dotychczasowych klienci, niejednokrotnie powracają do nas na diagnozy, konsultacje, terapie lub po dodatkowe odpisy opinii, czy też proszą o wgląd do badań. Przekazanie tych dokumentów organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny byłoby w tym momencie bardzo dużym utrudnieniem dla osób korzystających z naszych usług (byli by przekierowywani do Kuratorium), a także specjalistów obecnie przeprowadzających badania i konsultacje z uwagi na niemożność wglądu do dotychczasowej dokumentacji. Podkreślam, że zmienił się tylko organ prowadzący oraz nazwa poradni. Zmiana nastąpiła na zasadzie „przejęcia” poradni poprzez wykreślenie z ewidencji starej i wpisanie nowej placówki, natomiast zatrudniona kadra, wyposażenie oraz siedziba pozostały bez zmian. Sensowne wydaje się być w tym przypadku przekazanie dokumentacji pomiędzy dwoma organami co z pewnością ułatwiło by pracę specjalistów oraz funkcjonowanie poradni, a także było by z korzyścią dla dzieci i młodzieży korzystającej nadal z naszych usług, których dobro jest naszym dobrem najwyższym. W związku z tym proszę o udzielenie informacji jakie działania należy podjąć, w przypadku: - przekazania całej dokumentacji nie do organu sprawującego nadzór pedagogiczny, ale aby przekazanie nastąpiło pomiędzy dwoma organami prowadzącymi poradnię (byłym i obecnym), oraz - kiedy rozpoczęto badania w kierunku Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka, a kontynuacja nastąpi w NPPP nr2 ( badanie psychologiczne i pedagogiczne wykonane na testach dla dzieci powtórzone w ciągu miesiąca będzie nierzetelne i nie odzwierciedlające faktycznego stanu zdolności i kompetencji dziecka).
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń przez dwa lata uczęszczał na religię w klasie 3 gimnazjum zmienił deklaracje na etykę. Co z realizacją podstawy programowej z etyki? Czy obowiązkowy jest egzamin klasyfikacyjny z programu klasy 1 i 2? w\W jakim terminie? Z jakiego przedmiotu ocena na Świadectwie ukończenia gimnazjum?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła na wniosek rodzica ma obowiązek przedstawienia rozliczenia subwencji (dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną) za okres 2 lat?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielom wychowania fizycznego przysługuje zwrot za odzież sportową w wysokości 300 zł na trzy lata. Czy w zarządzeniu dyrektora szkoły, ze względu na niepewność zatrudnienia na kolejne lata, może być zapis 100 zł na rok i proporcjonalnie do zatrudnienia np. 0,8 etatu 80 zł na rok?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy placówką prowadzoną przez stowarzyszenie. Zgodne z Art. 80. sys. oświaty Przedszkola, o których mowa w ust. 1, otrzymują na każdego ucznia z budżetu gminy dotację w wysokości równej wydatkom bieżącym przewidzianym na jednego ucznia w przedszkolach publicznych prowadzonych przez gminę, pomniejszonym o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez jednostkę samorządu terytorialnego. W przypadku braku na terenie gminy przedszkola prowadzonego przez gminę, podstawą do ustalenia wysokości dotacji są wydatki bieżące ponoszone przez najbliższą gminę na prowadzenie przedszkoli publicznych, pomniejszone o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy. Podstawą do ustalenia w/w kwoty dotacji są wydatki bieżące ponoszone przez gminę. Czy w związku z tym do ustalenia kwoty przewidzianej na jedno dziecko gmina może brać pod uwagę liczbę dzieci biorących udział w projekcie unijnym (utworzenie 3 nowych oddziałów ), a nie uwzględnia kwoty przewidzianej na realizację projektu. Takie obliczanie kwoty dotacji dla przedszkoli prowadzonych w naszej gminie przez stowarzyszenia znacznie zaniżyło koszty przekazywane przez gminę na jedno dziecko w tychże placówkach.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe