Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy szkoła ma obowiązek organizować zajęcia gimnastyki korekcyjnej? Jaka jest podstawa prawna takiego obowiązku, jeśli on istnieje?
Stanowisko MEN https://men.gov.pl/zycie-szkoly/abc-wychowania-fizycznego/12-gimnastyka-korekcyjna.html: Zajęcia z zakresu gimnastyki korekcyjnej mogą być realizowane w ramach zajęć wychowania fizycznego, godzin do dyspozycji dyrektora oraz tzw. „godzin karcianych” prowadzonych z uwzględnieniem art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy – Karta Nauczyciela. Zajęcia te mogą być również realizowane poza tygodniowym obowiązkowym wymiarem godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Decyzje o zakresie zajęć z gimnastyki korekcyjnej w poszczególnych szkołach pozostają w wyłącznych kompetencjach dyrektorów szkół, którzy w ramach aktualnych potrzeb uczniów decydują o ich wymiarze.Wobec zmian art. 42, należy w/w stanowisko interpretować wg aktualnych jego zapisów, tj. z pominięciem zajęć z art. 42 KN.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 39 ust. 1 pkt 10; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 24 lipca 2015 r. w sprawie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, w szczególności § 5.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy prawo oświatowe dopuszcza możliwość połączenia uczniów klasy drugiej LO z uczniami klasy trzeciej na zajęciach z historii - poziom rozszerzony ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu prywatnym funkcjonuje grupa mieszana (dzieci z 2012 i jedno dziecko z 2011r). Dwoje dzieci z rocznika 2012 posiada orzeczenie o kształceniu specjalnym. Otrzymaliśmy informację od rodzica dziecka z 2011r., że również starają się o takie orzeczenie. W związku z tym w grupie będzie 3 dzieci z orzeczeniem. Jak powinna funkcjonować taka grupa w nowym roku szkolnym? Czy należy stworzyć grupę inegracyjną? Jeśli tak- to jak wyglądają procedury?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jakich przypadkach dyrektor ma obowiązek informowania organ prowadzący i organ nadzoru pedagogicznego o sposobie realizacji zajęć i innych zadań jednostki w związku z ograniczeniem funkcjonowania placówki? (rozp. z dnia 26 marca 2021 r. (Dz.U.2021 poz.561)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinien być przeprowadzony egzamin z wych. fiz. i zajęć artystycznych dla ucznia realizującego obowiązek szkolny poza szkołą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o dokładne wyjaśnienie tz. zmian w podejmowaniu decyzji w sprawie promocji śródrocznej uczniów klas I-II szkoły podstawowej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe