Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o przykład zarządzenia dotyczącego inwentaryzacji zdawczo - odbiorczej przy zmianie dyrektora. Jak to przeprowadzić?
Szczegółowy tryb postępowania i wzory dokumentacji w zakresie inwentaryzacji może określić organ prowadzący na podstawie art. 34a ust. 1 i 2 w zw. z art. 5 ust. 7 UoSO. Ustępujący dyrektor powinien wyznaczyć osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie inwentaryzacji w poszczególnych obszarach i zobowiązać je do sporządzenia protokołów wraz z załącznikami wymieniającymi przekazywane mienie i dokumentację - najlepiej zgodnie z ich zakresem obowiązków, aby zapewnić rzetelność inwentaryzacji, a także wyznaczyć termin zakończenia prac, umożliwiający przekazanie z udziałem obydwu dyrektorów. W zależności od mienia danej placówki i prowadzonej w nim dokumentacji, przekazanie może objąć: a) protokół zdawczo - odbiorczy mienia, w którym wymienia się środki trwałe, dokumentację techniczną budynku i instalacji (książka obiektu budowlanego, protokoły z przeglądów budowlanych oraz pozostałych instalacji), potwierdzenie przekazania kluczy do pomieszczeń oraz wszelkiego sprzętu; b) przekazanie dokumentacji dotyczącej organizacji placówki – arkusze organizacyjne, statut i inne wewnętrzne regulację, księga zarządzeń dyrektora, księga protokołów kolegialnych organów działających w placówce wraz z uchwałami, wykaz pieczątek i pieczęci, c) dokumentację kadrową, w tym akta osobowe pracowników, d) dokumentację księgową, e) informację o zobowiązaniach, należnościach i finansach placówki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w liceum plastycznym, które wchodzi w skład ZSO przedmiotu "techniki graficzne" moze uczyć nauczyciel, który uzyskał takie uprawnienia na studiach podyplomowych, czy musi to być tylko absolwent szkół artystycznych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Naszą szkołę prowadzi stowarzyszenie i jesteśmy placówka wewnętrzną (posiadamy taki sam NIP i REGON). W związku z nowym rozporządzeniem SIO otrzymaliśmy nowy REGON. Czy musimy być odrębną jednostką z nowym REGON? Czy nowy REGON jest tylko na potrzeby SIO? Jeżeli nie, to jak wygląda procedura ewentualnego oddzielenia się?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Międzyszkolny Klub Sportowy został zarejestrowany w 1976 roku. Miejsce prowadzenia działalności - podano adres SP. Prezes Klubu uważa, że ma prawo do nieograniczonego działania w szkole, wykorzystwać sprzęt szkolny (komputery, drukarkę, kserokopiarkę itp.) oraz dwa pomieszczenia. W dokumentach szkoły nie ma żadnych dokumentów, które określałyby zasady działania Klubu na terenie SP. Dotąd Prezes i Dyrektor SP to była ta sama osoba. Od września jest zmiana. Dyrektorem jest inna osoba. Jak to powinno być prawidłowo załatwione? Art. 56 UoSO znam, ale Prezes nie przyjmuje go do wiadomości. Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy każde zajęcia odbywające się poza szkołą mają status wycieczki? Organizujemy zajęcia w terenie, zajęcia rozwijające zainteresowania-uczniowie odbywają zajęcia surviwalowe. Mamy wątpliwości co do tego jak traktować takie wyjścia , jak je dokumentować i czy konieczny jest w takiej sytuacji wśród opiekunów pracownik pedagogiczny, czy niekoniecznie. Same zajęcia prowadzić zapewne będzie instruktor, który nie ma uprawnień pedagogicznych.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zapis "Ocena przewidywana może zostać obniżona lub podwyższona, jeżeli uczeń po jej wystawieniu otrzymał oceny niższe lub wyższe." jest zgodny z przepisami prawa? Czy tylko taką ocenę można podwyższyć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe