Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy rozporządzenie MEN z dnia 17.11.2010 w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej obowiązuje również szkoły dla dorosłych ?
Zgodnie z Rozporządzeniem z 17 listopada 2010 r., zadania związane z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej obowiązują w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach wyszczególnionych w art. 2 pkt 3, 3a, 5 i 7 Ustawy o systemie oświaty.
Jednakże w rozporządzeniu w sprawie ramowych statutów szkół publicznych nie wyodrębniono szkoły dla dorosłych, natomiast organizację tych szkół uwzględniano w ramowym statucie dla poszczególnych typów szkół.
W obecnie obowiązujących przepisach nie przewiduje się w tego typu szkołach organizowania zespołów ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Planowana nowelizacja rozporządzenia o ramowych statutach zakłada statut dla szkoły dla dorosłych jako załącznik nr 6 projektu rozporządzenia, który zobowiązuje do określenia między innymi:
- formy opieki i pomocy słuchaczom, którym z przyczyn zdrowotnych, rodzinnych lub losowych potrzebna jest pomoc i wsparcie;
- sposobu wykonywania zadań szkoły, z uwzględnieniem optymalnych warunków rozwoju słuchaczy (...);
- zadań zespołów, o których mowa w § 10, czyli przedmiotowych lub inne problemowo-zadaniowych (...).
Reasumując:
- aktualne przepisy nie przewidują powołania zespołów w tych szkołąch,
- na podstawie nowych przepisów szkoła będzie decydować w jaki sposób będzie udzielać wsparcia swoim słuchaczom, umieszczając odpowiednie zadania w statucie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel pracujący w przedszkolu niepublicznym na podstawie umowy o pracę (wg. kodeksu pracy), może zawrzeć umowę o dzieło lub zlecenie u tego samego pracodawcy? Jakie będą dodatkowe koszty takiej umowy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację dot. GIODO - co obowiązuje przedszkole niepubliczne w sprawach związanych z ochroną danych? Jakie przepisy nas obligują? Jakie procedury powinniśmy prowadzić?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Jak rozwiązać sytuację, gdy jedno z rodziców zwraca się z żądaniem przyjęcia dziecka do świetlicy szkolnej, a drugie na piśmie, zakazuje przyjmowania tego dziecka (w przypadku rodziców skonfliktowanych ze sobą), lub gdy mają rozbieżne zdanie w sprawie udziału dziecka w zajęciach dodatkowych lub np. logopedycznych? Proszę o podstawę prawną.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy godziny do dyspozycji dyrektora są obowiązkowe? Czy do tego musi być prowadzony dziennik?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń ze zdiagnozowanym w klasie III autyzmem rozpocznie naukę w klasie IV SP. Czy dla tego ucznia należy opracować nowy IPET?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe