Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy rodzic może wnioskować przeniesienie swojego dziecka do klasy pierwszej (dziecko z czerwca 2008 roku), pomimo, że otrzymał on promocję do klasy drugiej? Dziecko zupełnie nie radzi sobie w klasie drugiej, zarówno edukacyjne, jak i emocjonalnie.
Rodzice nie posiadają takich kompetencji.
W sytuacji opisanej w pytaniu, proponuję uczennicę objąć szczególną opieką i pomocą psychologiczno-pedagogiczną, uzyskać opinię poradni, postępować wg jej zaleceń i ściśle współpracować z rodzicami.
Bowiem pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia, wynikających w szczególności:
1) z niepełnosprawności;
2) z niedostosowania społecznego;
3) z zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
4) ze szczególnych uzdolnień;
5) ze specyficznych trudności w uczeniu się;
6) z zaburzeń komunikacji językowej;
7) z choroby przewlekłej;
8) z niepowodzeń edukacyjnych.
Pomoc ta udzielana w przedszkolu, szkole i placówce rodzicom uczniów i nauczycielom polega na wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększania efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów.
Pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole i placówce udzielają uczniom nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych oraz specjaliści wykonujący w przedszkolu, szkole i placówce zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w szczególności psycholodzy, pedagodzy, logopedzi, doradcy zawodowi i terapeuci pedagogiczni,
zwani dalej „specjalistami”.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest organizowana i udzielana we współpracy m. in. z:
1) rodzicami uczniów;
2) poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznym.
Jednakże istnieje także możliwość powrotu dziecka do przedszkola.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie zmiany powinnam zawrzeć w Statucie przedszkola zgodnie z art. 322 ust.1 z 14 grudnia 2016?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od 1 lutego 2021 r. chcę zatrudnić w klasie II szkoły podstawowej nauczyciela, który posiada tytuł licencjata z edukacji wczesnoszkolnej i tytuł zawodowy mgr z doradztwa zawodowego. Czy ta osoba posiada kwalifikacje do nauczania edukacji wczesnoszkolnej w klasach I–III, czy musi mieć magisterium też z edukacji wczesnoszkolnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób organizuje się dodatkową naukę języka polskiego dla cudzoziemca. Dziecko jest 6-letnie i rodzice złożyli wniosek, aby dziecko z dniem 1 września chodziło do pierwszej klasy. Dziecko zna język polski na poziomie niewystarczającym do korzystania z nauki.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem wicedyrektorem od stycznia bieżącego roku szkolnego. Mam pytanie dotyczące pełnomocnika ucznia (rodziny). Na spotkanie z dyrekcją szkoły mama, która odmawia udzielenia jakichkolwiek informacji dotyczących ojca dziecka (brak kontaktu, nr telefonu) przyszła z pełnomocnikiem ucznia. Panie stwierdziły, że pełnomocnictwo mamy zostało udzielone w formie ustnej. Czy dyrektor powinien prosić o pełnomocnictwo ojca dziecka? Czy taki pełnomocnik, bez pełnomocnictwa ojca ma prawo reprezentować ucznia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin do dyspozycji dyrektora powinna realizować klasa VIII, jeżeli dotychczas w II etapie edukacyjnym zrealizowała następującą liczbę tych godzin:
rok szkolny 2016/17- kl.IV -0 godz.,
rok szkolny 2017/18 - kl.V -1 godz.-j.polski,
rok szkolny 2018/19 - kl.VI -1 godz.-matematyka,
rok szkolny 2019/20 - kl.VII -1 godz.-koło matematyczne.
Czy prawidłowo zaplanowano 1 godz. koła matematycznego w klasie VIII w roku szkolnym 2020/21?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe