Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy rada pedagogiczna opiniuje nagrody dyrektora? Czy opiniuje również nagrody burmistrza, wójta?
Rada pedagogiczna opiniuje w szczególności: 1) organizację pracy szkoły lub placówki, w tym tygodniowy rozkład zajęć edukacyjnych, oraz organizację kwalifikacyjnych kursów zawodowych, jeżeli szkoła lub placówka takie kursy prowadzi; 2) projekt planu finansowego szkoły lub placówki; 3) wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień. Oznacza to, że rada pedagogiczna opiniuje wnioski dyrektora w sprawach, o których mowa w pytaniu. Dyrektor nie wnioskuje o przyznanie nagrody dyrektora szkoły (musiałby wnioskować do siebie), ale sam je przydziela.
Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności art. 41.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy potwierdzanie przez słuchaczy szkół dla dorosłych obecności na zajęciach własnoręcznym podpisem dotyczy słuchaczy KKZ? Nowelizacja rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania z dnia 29.08 2014 roku, wprowadza obowiązek potwierdzania przez słuchaczy szkół dla dorosłych obecności na zajęciach własnoręcznym podpisem (paragrafu 10 ust.5). Czy ten zapis odnosi się również do słuchaczy Kwalifikacyjnych Kursów Zawodowych ? Jeśli tak z jakiego zapisu to wynika? Niejednoznaczność i wątpliwości budzi fakt , że prowadzenie tych kursów to pozaszkolna forma kształcenia dla dorosłych. Więc KKZ to nie szkoła zaoczna. Do słuchaczy KKZ nie odnosi się zapis (z rozporządzenia w sprawie oceniania i klasyfikowania ......) dotyczący obecności na zajęciach w 50 % obowiązkowych zajęć. Czy ten zapis obowiązujący od nowego roku szkolnego dotyczy organizatorów KKZ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin biblioteki szkolnej powinno być w szkole, w której nie ma etatu bibliotekarza? Czy jest określona minimalna liczba godzin biblioteki szkolnej? ( w szkole uczy się 40 uczniów, biblioteka posiada ok. 1000 woluminów). Kto decyduje o wymiarze czasu pracy biblioteki w tego typu szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o uchwałę RP opiniującą arkusz organizacyjny szkoły. Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry,
Ponieważ mam duże trudności z pozyskaniem do pracy nauczyciela matematyki i informatyki - mimo publikacji ogłoszeń o wakatach, zmuszony jestem - a po osobistym spotkaniu z nauczycielem i ocenie jego kompetencji nawet już nie zmuszony, ale pewny, że chciałbym go zatrudnić - nauczyciela z Białorusi, który odpowiedział na moje ogłoszenie.
Czy mógłbym dokonać jego zatrudnienia tylko i wyłącznie w oparciu o zapisy
rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 października 1992 r.
w sprawie zasad i warunków zatrudniania w szkołach i placówkach publicznych nauczycieli nie będących obywatelami polskimi (Dz.U. z dnia 24 listopada 1992 r.) ?
Po przeanalizowaniu jego treści doszedłem do wniosku, iż zapis § 2. 1. W szkołach mogą być zatrudniani nauczyciele nie będący obywatelami polskimi wtedy, gdy taka potrzeba wynika z organizacji nauczania w szkole, przede wszystkim jednak na stanowiskach nauczycieli języków obcych - daje mi taką możliwość bowiem - dla mnie jako dyrektora organizacja nauczania to nic innego jak konieczność zapewnienia przez szkołę nauczania, w tym wypadku matematyki i informatyki, dodatkowo zapis - przede wszystkim jednak nauczycieli języków obcych; nie jest równoznaczny z tym, że można zatrudniać tylko nauczycieli języków obcych, a innych przedmiotów nie.
Kandydat do zatrudnienia w mojej szkole pracował wiele lat na Białorusi na stanowisku nauczyciela matematyki i informatyki w szkole średniej. Ukończył studia magisterskie na kierunku matematyka
09.1991 – 06.1996 (4 lata 10 mies.) ● Białoruski Uniwersytet Państwowy, matematyk, nauczyciel, magister
Ponadto odbył wiele kursów na Białorusi (niestety nie ma dokumentacji) dzięki którym uczył na Białorusi w szkołach także informatyki - potwierdzeniem są wpisy w przetłumaczonej przez tłumacza przysięgłego Książce pracy.
Nauczyciel posiada dokument z NAVY - uznanie równoważności ukończenia studiów - mgr matematyki, wykładowca. W suplemencie do dyplomu informacje także za zakresu metodyki, dydaktyki, psychologii i pedagogiki.
Organ prowadzący szkołę poinformował, że wyrazi zgodę na zatrudnienie nauczyciela, bo to jest priorytet, aby szkoła miała nauczyciela. Nauczyciel mówi po polsku, mieszka w Polsce od dwóch lat.
Ma pobyt czasowy z dostępem do rynku pracy do 17.11.2024 roku. Już złożył dokumenty do urzędu na następny termin i otrzymał termin spotkania.
Czy w związku z powyższym mogę bez obaw zatrudnić tego nauczyciela?
W odniesieniu do braku dokumentów potwierdzających kwalifikacje do nauczania informatyki, chciałbym zastosować zapis ww. rozporządzenia, tj. § 4. Przy zatrudnianiu nauczycieli nie będących obywatelami polskimi organ wyrażający zgodę na ich zatrudnienie może odstąpić od wymogów kwalifikacyjnych, określonych w przepisach o kwalifikacjach nauczycieli - w zakresie wykształcenia i przygotowania pedagogicznego - tylko wtedy, gdy taka potrzeba wynika z organizacji nauczania w szkole.
Czy wystarczy, jeżeli we wrześniowym aneksie do arkusza organizacji w odniesieniu do kwalifikacji nauczyciela podam, że zatrudniona w oparciu o ww. rozporządzenie, a co do kwalifikacji do informatyki, podam, że organ wydający zgodę, tj. Burmistrz odstąpił od ww. wymogu.
Czy ten nauczyciel będzie potraktowany jako nauczyciel początkujący i będzie mógł otrzymać świadczenie na start?
Czy w związku z trudną sytuacją na Białorusi, w tym utrudnieniem pozyskania zaświadczenia o niefigurowaniu w rejestrze karnym, wystarczy tylko oświadczenie nauczyciela?
Czy mój to myślenia jest poprawny?
Pozdrawiam serdecznie
Paweł
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel w szkole podstawowej ogólnodostępnej na podstawie przedstawionych poniżej ukończonych studiów posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych?
A co jeśli nauczyciel posiada wymagane kwalifikacje: czy prowadzi ten rodzaj zajęć specjalistycznych u uczniami tylko w zakresie pierwszego etapu edukacyjnego?
Kwalifikacje nauczyciela:
• Dyplom ukończenia studiów magisterskich – Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną (2001 r.) (brak suplementu; na podstawie indeksu – 20 godz. – Terapii pedagogicznej);
• Ukończone Studia Podyplomowe: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika – 2003 r.).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe