Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy rada pedagogiczna ma prawo wydłużyć czas na egzaminie zewnętrznym uczniowi, który posiada opinię poradni, ale nie o dysfunkcji, a jedynie o obniżeniu wymagań edukacyjnych (w opinii zaleca się wydłużanie czasu pracy w szkole)?
Podstawa prawna:
1) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie
warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie
warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych (ze zm.).
3) Komunikat Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 30 sierpnia 2013 r. w sprawie sposobu dostosowania warunków i form przeprowadzania w roku szkolnym 2013/2014 sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego do potrzeb uczniów (słuchaczy) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym niepełnosprawnych, niedostosowanych
społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
Komunikat Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 30 sierpnia 2013 r. w tabeli 1. zawiera dopuszczalne sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego. Komunikat przewiduje sytuacje, w których wypowiada się rada pedagogiczna wydając pozytywna opinię. Dotyczy ona uczniów/słuchaczy:
1) którzy znaleźli się w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej,
2) którzy mają trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą,
3) z zaburzeniami komunikacji językowej (na podstawie pozytywnej opinii rady pedagogicznej lub opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej). W pozostałych przypadkach orzeka/opiniuje inny organ (poradnia, lekarz itp.).
Oznacza to, że Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej co roku w Komunikacie ustala szczegółowo dopuszczalne sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego wskazując jednoznacznie, kto ma kompetencje do opiniowania lub orzekania w ww. sprawach.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jakiej kolejności wpisywać w arkuszu ocen ucznia klasy VII poszczególne przedmioty, np.: chemia, fizyka, biologia, geografia
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Materiał dotyczący powołania zespołu ds pomocy psychologiczno - pedagogicznej jest niezgodne z prawem.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jaką dokumentacje powinien prowadzić logopeda i psycholog w terapeutycznym punkcie przedszkolnym?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy § 8 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji. Chodzi dokładnie o ostatnie zdanie tego ustępu cytuję: "Przeprowadzenie zajęć edukacyjnych nauczyciel potwierdza podpisem" koniec cytatu. Chodzi właśnie o to słowo PODPISEM. Jak należy je rozumieć? Czy podpis to całe imię i nazwisko czy wystarczy tylko nazwisko a może tylko parafka, która jest moim podpisem?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty, uchwały, regulaminy itp. powinien prowadzić dyrektor Niepublicznego Punktu Przedszkolnego? W placówce aktualnie są zatrudnione 2 nauczycielki przedszkola i jedna pomoc nauczyciela. Jestem właścicielką placówki i pełnię rolę dyrektora oraz dodatkowo nauczyciela przedszkola. Czy w takiej placówce jest konieczny nadzór pedagogiczny?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe