Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy przedłużenia okresu nauki można dokonać raz na każdym etapie edukacyjnym w którejkolwiek klasie, czy tylko w klasie III i VI? Czy przepisy, które mówią o przedłużeniu okresu nauki dla uczniów niepełnosprawnych dotyczą również uczniów z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją?
TAK. Przepisy, które mówią o przedłużeniu okresu nauki dla uczniów niepełnosprawnych dotyczą również uczniów z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, pod warunkiem jednak, że uczniowie ci posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
Uczniowi niepełnosprawnemu można wydłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym
W § 5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych czytamy, że uczniowi niepełnosprawnemu można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym o jeden rok, zwiększając proporcjonalnie wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych.
Decyzję o przedłużeniu okresu nauki podejmuje rada pedagogiczna
Decyzję o przedłużeniu okresu nauki podejmuje rada pedagogiczna, po uzyskaniu pozytywnej opinii zespołu, którego zadaniem jest planowanie i koordynowanie udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o którym mowa w przepisach w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, oraz zgody rodziców ucznia (§ 5 ust. 2 rozporządzenia).
Konieczne jest orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
Uczniem niepełnosprawnym jest wg prawa oświatowego uczeń, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
Takie orzeczenie mogą otrzymać m.in. dzieci z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją.
Nie należy mylić pojęcia orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z orzeczeniem o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności wydanym przez Powiatowe Zespoły Orzekające. Nie jest to pojęcie tożsame. W Polsce mamy bowiem podwójny system orzekania o niepełnosprawności dziecka.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Na ostatnim posiedzeniu Rady Pedagogicznej wprowadziłam zarządzeniem dyrektora szkoły , zgodnie ze standardami kontroli zarządczej " Kodeks etyki nauczycieli". Wśród zebranych rozgorzała dyskusja odnośnie samego dokumentu, jak też nomenklatury ( chodziło o tytuł " Kodeks"). W efekcie okazało się,że część osób nie podpisała się pod zarządzeniem, oraz nie wypełniła" Oświadczenia o zapoznaniu się z Kodeksem".Czy w związku z powyższym, mogę poprosić osoby, które nie podpisały się o pisemne odniesienie się do zaistniałej sytuacji? Czy też umieścić pod podpisami adnotację, że dane osoby odmówiły podpisania zarządzenia dyrektora szkoły. Czy w związku z powyższym będę mogła egzekwować od tych Pań dostosowania się do w/w zarządzenia? Czy w końcu będę mogła wyciągnąć wobec nich jakieś sankcje?
- Jakie są kolejne kroki podejmowane w sprawie nadania imienia Zespołowi Szkół?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W szkole w przypadku dwóch klas są podziały na dwie grupy na takich przedmiotach jak język angielski, informatyka oraz lekcje wychowania fizycznego. Zdarza się sytuacja, gdy nauczyciel prowadzący np. informatykę w grupie 1 jest nieobecny w pracy. W tym samym czasie grupa 2 ma język angielski. Ze względu na brak zorganizowania zastępstwa w 1 grupie łączy się grupę 1 i 2. Czy w takim przypadku jak ma zostać policzona godzina zajęć, jeśli nauczyciel miał prowadzić lekcje z np. 15 uczniami (1 grupa), a miał pod opieka całą klasę (grupa 1 i 2)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie warunki lokalowe powinno spełniać pomieszczenie, aby od 2019 roku mogły uczyć się w nim oddziały przedszkolne?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorką zespołu szkół. Do naszej szkoły zawitał inspektor PIP. Jakie w związku z tym mam obowiązki? Czy mam również jakieś konkretne uprawnienia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe