Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy przedłużenia okresu nauki można dokonać raz na każdym etapie edukacyjnym w którejkolwiek klasie, czy tylko w klasie III i VI? Czy przepisy, które mówią o przedłużeniu okresu nauki dla uczniów niepełnosprawnych dotyczą również uczniów z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją?
TAK. Przepisy, które mówią o przedłużeniu okresu nauki dla uczniów niepełnosprawnych dotyczą również uczniów z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, pod warunkiem jednak, że uczniowie ci posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
Uczniowi niepełnosprawnemu można wydłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym
W § 5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych czytamy, że uczniowi niepełnosprawnemu można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym o jeden rok, zwiększając proporcjonalnie wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych.
Decyzję o przedłużeniu okresu nauki podejmuje rada pedagogiczna
Decyzję o przedłużeniu okresu nauki podejmuje rada pedagogiczna, po uzyskaniu pozytywnej opinii zespołu, którego zadaniem jest planowanie i koordynowanie udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o którym mowa w przepisach w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, oraz zgody rodziców ucznia (§ 5 ust. 2 rozporządzenia).
Konieczne jest orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
Uczniem niepełnosprawnym jest wg prawa oświatowego uczeń, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
Takie orzeczenie mogą otrzymać m.in. dzieci z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją.
Nie należy mylić pojęcia orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z orzeczeniem o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności wydanym przez Powiatowe Zespoły Orzekające. Nie jest to pojęcie tożsame. W Polsce mamy bowiem podwójny system orzekania o niepełnosprawności dziecka.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Lekcje biblioteczne.Czy obowiązują tzw. lekcje biblioteczne ,które mają prowadzić nauczyciele bibliotekarze- jaka jest podstawa prawna?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W związku z obowiązkiem opiniowania arkusza organizacyjnego szkoły na przyszły rok szkolny przez związki zawodowe mam pytanie dotyczące tego, czy obowiązkiem dyrektora szkoły jest przekazanie arkusza organizacji pracy na przyszły rok związkowi zawodowemu, do którego w szkole nie należy żaden pracownik. Jaka jest podstawa prawna takiego obowiązku?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi posiadającemu świadectwo ukończenia studiów podyplomowych "Pedagogika sztuki" można uznać kwalifikacje do nauczania muzyki i plastyki w szkole podstawowej i gimnazjum? Poniżej przedstawiam program studiów: filozofia sztuki - 15 godz.; psychoanaliza sztuki - 15 godz., wybrane zagadnienia z psychologii emocji , motywacji i osobowości- 25 godz., psychologia twórczości - 15 godz., trening twórczości - 15 godz., pedagogika sztuki - 15 godz., projektowanie dydaktyczne - 20 godz. kompozycja i analiza formy - 30 godz., warsztaty sztuki (muzyka i plastyka) 30 godz., warsztaty muzyczne - 30 godz., warsztaty literackie 30 godz., komputer w sztuce- 10 godz., warsztaty dydaktyczne - realizacja projektów- 20 godz., wykład monograficzny- 5 godz. Nadmieniam, iż nauczyciel nie ma studiów kierunkowych pierwszego stopnia w tym zakresie.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak przygotować raport o dostępności w przedszkolu niepublicznym? Jakie elementy powinien zawierać taki dokument?
Kto jest uprawniony do jego przygotowania?
Jaki urząd może kontrolować prawidłowość przygotowania raportu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może wyznaczyć nauczyciela do prowadzenia archiwum i czy nauczyciel może być odpowiedzialny za prowadzenie archiwum szkolnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe