Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy procedury np.postępowania w razie wypadku czy też inne powinny być wprowadzane zarządzeniem dyrektora? I czy pod każdym takim zarządzeniem powinni podpisać się nauczyciele?
Żaden obowiązujący przepis nie stanowi, w jakich przypadkach dyrektor jednostki oświatowej wydaje zarządzenia. Jeśli ze statutu (ewentualnie przyjętego zwyczaju) wynika tryb wdrażania regulaminów, procedur instrukcji dyrektora jednostki oświatowej w formie zarządzenia, może ona być stosowana. Jednocześnie wewnętrzne regulacje lub przyjęta praktyka określają sposób podawania do wiadomości nauczycieli regulaminów, procedur lub instrukcji – to z nich lub ewentualnie z decyzji dyrektora jako przełożonego służbowego nauczycieli powinno wynikać, czy nauczyciele powinni pod nimi złożyć podpisy na potwierdzenie zapoznania się z ich treścią (art. 98 ust. 1 pkt 5, art. 102 ust. 1 pkt 8, art. 172 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59, art. 7 ust. 1 KN, art. 100 § 1 KP).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1. Czy w statucie przedszkola powinien się znaleźć zapis w jakich godzinach jest realizowana podstawa programowa wychowania przedszkolnego w oddziałach 9,5-godzinnych?; 2.Czy w umowie świadczenia usług w zakresie wychowania przedszkolnego zawartej z rodzicami należy zawrzeć punkt dotyczący opłaty za przedszkole, czy też nie ma takiej konieczności, a jeśli należy czy można go sformułować następująco: przedszkole pobiera opłaty za korzystanie ze świadczeń udzielonych w czasie przekraczającym godziny bezpłatnego pobytu dziecka w przedszkolu?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dlaczego we wzorze polityki bezpieczeństwa widnieją zapisy dotyczące ABI? Czy dokument ten jest dostosowany do aktualnego prawa?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o przykładowy program profilaktyczny dla burs
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w sprawie uchwalenia statutu zespołu. W statucie zespołu szkolno-przedszkolnego nadanym przez organ prowadzący mamy między innymi następujące zapisy:
1. Dyrektor Zespołu jest jednocześnie dyrektorem Przedszkola i Szkoły.
2. Połączenie nie narusza odrębności rad pedagogicznych, rad rodziców, samorządu uczniowskiego Przedszkola i Szkoły.
3. Statuty poszczególnych placówek wchodzących w skład Zespołu szczegółowo precyzują zadania, cele i sposób ich realizacji.
4. Organami Zespołu są:
1) Dyrektor Zespołu
2) Rada Pedagogiczna
3) Rada Rodziców
4) Samorząd Uczniowski Szkoły.
5. W zakresie uregulowanym odmiennie w statucie Zespołu tracą moc postanowienia zawarte w statutach połączonych placówek.
Jak uchwalić statut naszego zespołu? Mamy odrębne rady pedagogiczne. Czy odrębne Rady Pedagogiczne - Przedszkola i Szkoły - uchwalają Statut Zespołu Szkolno-Przedszkolnego? Jeśli tak, to każda z rad pedagogicznych w swoim protokolarzu będzie miała po 2 załączniki: jeden statut zespołu, drugi statut przedszkola lub szkoły. Każdy załącznik będzie opisany innym numerem uchwały. Utworzą się wówczas 4 załączniki - 4 statuty. Jak tego uniknąć? Może jakieś wspólne zebranie rady pedagogicznej szkoły i przedszkola dotyczące tylko statutu zespołu? Czy są podstawy prawne do takiego współdziałania rad? Jak podjąć wspólną uchwałę i jak ją zaprotokółować?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie, kiedy w szkole można zmienić statut? Ten, który posiadamy jest wielokrotnie poprawiany, nowelizowany, zawiera wiele skreśleń itd. W statucie nie ma rozdziału o WSO, a chyba powinien się tam znaleźć. Co w związku z tym powinniśmy zrobić? Czy statut może zawierać zakres obowiązków pracowników niepedagogicznych, czy powinny to określać inne dokumenty?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe